16.12.08

lelaki terlampau

aku terfikir untuk meletakkan tajuk "bagaimana mahu pikat hafizudin hamdan". tapi nanti pasti kamu semua cakap aku perasan. jadi untuk tidak memalukan diri sendiri aku meltakkan tajuk lelaki terlampau untuk menjawab balik entri gadis terlampau.

memandangkan pembaca aku ada dikalangan gadis-gadis yang comel tetapi tidak tahu bagaimana mahu pikat lelaki. disini aku mahu beri tips yang mungkin berguna jika kamu mahu lelaki.

1. jangan suka mengambil perhatian dengan menggedik. tindakan salah oleh kebanyakan gadis ialah menggedik sperti cakap dengan nada kuat, terkinja-kinja atau menjerit tidak tentu pasal. sebenarnya kaum lelaki tidak akan pandang kamu, kalau pandang pon dengan niat untuk melempang kamu. cara paling mudah untuk mengetahui lelaki suka kamu ialah bila lelaki itu menggunakan suara bass nya bila bercakap dengna kamu. bila gadis suka dengna lelaki. mereka menggunakan suara treble dan sedikit nyaring bila bercakap dengna lelaki itu.

2. lelaki tidak perlu kamu sayang. hanya perlu faham sahaja. gunakan banyak perkataan seperti,"kau memang","aku dah faham sangat kau ni","biasalah kau macam tu". mesti lelaki itu suka. terasa dirinya difahami. padahal kau main cakap aje.

3. tarikan seksual. mungkin ini nampak murah. tapi berkesan. jangan main pukul-pukul dengan dia, jangan pegang-pegang badan dia. tapi dengan seperti tidak sengaja kau meraptkan badan kau ke badan lelaki itu. sekejap ajelah. bahagian peha pon sudah cukup. tapi jangan bagi lelaki itu anggap kau murah. sikit aja.

4. biar lelaki itu geram dengan kau. bila di ajak keluar. janganlah excited. sebaliknya tolak lah. walupun kau sangat excited. mungkin 2-3 kali di ajak keluar. barulah bersetuju. jangna nampak mudah. dan bila bersetuju cakaplah,"arini pon i tinggal kat rumah sensorang. bosanla. bolehla kalau nak keluar"

5. jangan bercerita tentang diri sendiri, keluarga anda, kucing anda, kawan anda, atau kekayaan anda. kurangkan bercerita. sebaliknya berbincang. lelaki ini selalunya tidak suka mendengar orang cerita, lebih2 lagi jika tidak ada kena mengena dgn diri mereka. cubalah berbincang. isu semasa, muzik, atau apa-apa. cerita sikit-sikit seronok juga. tapi kalau lelaki tu tak boleh berckp lansung dan dengar kau cerita sahaja. gila babi bosan.

6. jangan bercerita betapa banyak lelaki yang sukakan anda. betapa seorang lelaki ini tergilakan kau, lagi sorang lelaki hari hari kasi bunga kat kau, lagi sorang lelaki hari hari lukis gmbr kau. kalau kau bercerita seperti itu dengan harapan "cepatlah tekel aku sebelum di ambil orang lain". kau silap. hanya mewujudkan rasa benci je kat kau. bukannya lelaki yang kau ingin pikat itu bencikan cabaran dari lelaki lain. tapi sbb menyampah dengna perangai kau.

7. jangan jadi bodoh, lembab buat kerja, selalu gossip sana sini, suka bawak mulut, kaki bodek, tak boleh berfikir, semua benda tak tahu. semua lelaki suka perempuan bijak, kecuali kalau kau mahu pikat mat rempit. belakang kira.

8. jika lelaki itu hisap rokok. jangan suruh die berhenti rokok. janganlah nak menunjukkan diri anda itu begitu mengambil berat tentang lelaki itu padahal anda tidak kesah sangat pon. tak payahla nak berpura-pura kononnya kau seorang yang "caring".biar sahaja lelaki itu buat apa yang dia suka, jangan nak nasihatkan die atau apa-apa kecuali bila diminta.

9. suruh kawan-kawan anda beritahu lelaki itu yang anda rasa dia hensem dan baik. tapi jangan la suruh betul2. cakap mcm biasa.pandai-pandai kau la.tapi bila kau kat lelaki tu buat biasa je. jangan kirim salam. ini teknik fuck.

10.campur sedikit teknik2 di dalam entri aku bertajuk "jika kau mahu gadis".

semoga berjaya,

29 carutan balas:

Atira. 17 Disember 2008 pada 2:54 PG  

referring to no.4,

ade tak lelaki yang macam kalau dah 2-3 kali ajak pon kena reject, dia akan terus give up & move on?

AkuKopiKauSiapa? 17 Disember 2008 pada 3:06 PG  

atira:
itu lelaki tiada masa depan dan loser.pergi carik lelaki lain. atupun die tanak kat kau sennayer. die saje je nak ajak kau keluar. tak bersungguh-sungguh.

Diloz 17 Disember 2008 pada 3:15 PG  

aku suka perempuan yang misteri.

jadilah semisteri yang mungkin tambahan untuk #11.

#8 itu betul.apatah lagi kalau yang jenis bau asap rokok tutup hidung atau buat2 nak muntah.please la pergi jauh dari aku.menepek kat situ buat apa lagi.

stam 17 Disember 2008 pada 3:46 PG  

aku dah terkena yang nombor 2. Aku suka pompuan yang banyak cakap, dan giggle in a funny Cameron Diaz way. Bila pompuan banyak cakap, aku bukan dengar pun, just stare and see her 'glow'.

~mademoiselle hana~,  17 Disember 2008 pada 3:46 PG  

ahaha!ko rase ade org nak pikat kau x lepas senaraikan ni?

bobo ramli 17 Disember 2008 pada 4:09 PG  

"1. jangan suka mengambil perhatian dengan menggedik. tindakan salah oleh kebanyakan gadis ialah menggedik sperti cakap dengan nada kuat, terkinja-kinja atau menjerit tidak tentu pasal."

ini betul
aku juga kekadang sakit hati
urghh

J,  17 Disember 2008 pada 4:21 PG  

aku tak mau sape sape.

AkuKopiKauSiapa? 17 Disember 2008 pada 5:06 PG  

diloz:
perempuan misteri?huhu..
aku tak sukalah..nanti kalu die marah sakit kau. taktau die marah sebb ape..susah gile nak pujuk.


hana:
aku rase takde.haha

stam:
betul.aku suka tgk keterujaan dia. tapi memule la. kalu da 10 tahun. bosan gakla.haha

jannah:
sabar jannah..sabar.wahahaha

miss bobby 17 Disember 2008 pada 5:13 PG  

dah macam dr cinta pun ade. haha. bagus tips anda ini. mungkin aku boleh cuba.

:P

BEEdadari 17 Disember 2008 pada 5:19 PG  

ok lah sy sgt bersetuju dgn number 3-tarikan sexual dan number 4. tu cara agak mudah utk memikat. haha. oh kdg2 pompuan suroh korg benti merokok bukan pasal kesihatan korg, tp psl kesihatan pompuan tu sendiri sbg second hand smoker.tapi tak payah la gedik soh laki tu jgn merokok.jauh2 sudeyh.

cara ni berkesan ker utk mengorat awk? haha. senang jer nk ngorat mushi ni kengkawan. kasi dia mkn smpai kenyang pastu rokok pastu dgr apa dia nk crita n buat2 interested. pastu geli2. mudah kan? haha.

aisHa 'S' 17 Disember 2008 pada 6:33 PG  

urm,ko ada x cara-cara nk pikat ur xboy og gurl..
hehe...
aku hrp ko bt entry ni lak pasni...
ada bran x..?

p/s: slma ni aku jd sient reader..
1st time komen..

doku 17 Disember 2008 pada 6:44 PG  

woohhh...pemerhatian anda amat mendalam..mantap2!! ko byk membantu pembaca kat cni. nice entry!

Hunn 17 Disember 2008 pada 6:52 PG  

Your writings must have a bit of comedy when I read it.. Hahh.
Does number4 means, lelaki sukakan cabaran kadang kadang? Bukan lah cabaran besar tapi..
For you, if the girl keeps talking about herself, its bored, is it?
Heyy, mat rempit pun nak perempuan yang bijak tauu.
Sebagai kawan, apa salahnya kalau tegur sesama kawan, merokok itu merbahaya?

sEsuki xD 17 Disember 2008 pada 8:49 PG  

aku xpnh tpk kalau byk topik akan jadi busan.
lagi busan kalau xde bnde nak ckp.
give n take maybe?
hahha

AkuKopiKauSiapa? 17 Disember 2008 pada 11:02 PG  

bee:
geli-geli celaka awk.haha

aisha:
time kasih..komen anda memberi semangat kepada aku.

hunn:
bukan sukakan cabaran. tapi die geram nanti. tak tau mcm mane nak ckp. try la. pasti jaya teknik ini.haha. dan bukan untuk aku je yang bosan. hampir kesemua lelaki akan bosan. urm..merokok itu contoh sahaja. lebih kepada, jangan halang apa yang lelaki tu nak buat. konon-konon macam caring atau nmpk queen control.

sesuki:
sikit-sikit boleh la. kalau dah cerita smpi tahap bulu ketiak die brape banyak pon nak crite. gile muak dengar.haha

Freddy Style 17 Disember 2008 pada 11:31 PG  

U'RE MALAY HEH??
nice blog^^
i am from INDONESIA

jemari bebas? 18 Disember 2008 pada 5:14 PG  

haha. saya bersetuju dengan semuanya~

apeklowek 18 Disember 2008 pada 9:25 PG  

kenapa ada pompuan kne buat no 6 kan? tidak ketarakah kepada mereka benda itu boleh menyakitkan telinga pendengar..hmmm..

nice entry shi..(to : doku) mmg pemerhatian munshi sgt dalam..menembus beberapa lapisan..eheheh

~tYa~ 18 Disember 2008 pada 7:55 PTG  

hehehe...sore bass tu cmne???tak paham..leh tolong terangkan..mcm sore mnje2 ke or farau..wakaka

~tYa~ 18 Disember 2008 pada 7:56 PTG  

ops sori..wrong typing..garau..kih3

Aini Khalid 19 Disember 2008 pada 9:48 PG  

Aku suka fakta itu semua.
Sungguh bernas.

AkuKopiKauSiapa? 19 Disember 2008 pada 12:18 PTG  

hanif:
aik..aku tau sape buat tu kat kau..wahahaha..

tyra:
bila die bercakap dengan suara dalam. macma suara elvis lah. tapi kurang sedikit

aini:
terima kasih.

kelam rider 20 Disember 2008 pada 8:22 PTG  

lelaki tidak perlu kamu sayang. hanya perlu faham sahaja. gunakan banyak perkataan seperti,"kau memang","aku dah faham sangat kau ni","biasalah kau macam tu". mesti lelaki itu suka. terasa dirinya difahami. padahal kau main cakap aje.

huhu, aku da ade awek, msalahnye skang bile ktorg sembang cam xde topik yg kitorg nak bincang, so die pon mengambel jalan mudah dgn mggunekan ayat spti rndu, sayang, bla3.. kalo skali 2 bleh arr aku tahan, ni bratos2 kali mne bleh deyyy.. n die pon xde usehe nk faham aku ngan lbeh2 mendalam..ko ade pape suggestion utk aku x?


*sori arr sbb tye soalan bkn2 dan mungekn xde kene mengene ngan entry nih, cume nak tye pendapat dari sorg mastermind cam ko~

AkuKopiKauSiapa? 21 Disember 2008 pada 5:19 PG  

kelam rider:

ok. berkenaan persoalan kau. aku da jadi mcm dr. love plak eh.

seperti yang aku cakap. lelaki tak perlu disayangi. perlu difahamai. manakala perempuan pula tidak perlu difahami, perlu disayangi.

bagi aku, masalah awek kau ialah dia merasakan engkau juga sama seperti dia. iaitu perlu disaynagi. kau tidak boleh anggap yang kau sahaja perlu difahami, awek kau juga kau perlu faham.dengan menunjukkan kau saynag die. sama seperti die buat kat kau.

kau kene faham die perlu disayangi.

ok.

kepada persoalan asal..

kalau aku jadi kau, aku akan berusaha cari topik untuk diperbincangkan. untuk mengelakkan perkataan yang kau dah muak sperti sayang dan rindu. kerana komunikasi itu penting dalam perhubungan bukan? cari jalan untuk berkomunikasi, cari minat yang sama, cari topik kutuk orang di sekililing kau kalau perlu untuk mewujudkan perbincangan bersama dia.

ataupun mungkin dia cakp die syg kau atau rindu sbb dia tengah tunggu kau untuk cakap perkara yang sama jugak. jadi, ko cakap la kat die yang kau pon rindu die jugak.

bagaimana untuk kasi die faham kau aku tak tau nak cakap macam mane. yang penting diri perempuan tu sendiri untuk belajar mengenai kau.

l i y a n a 1 Jun 2009 pada 1:14 PG  

aku sangat suka entri kamu. ada jugak yang betul. no 6 tu mengingatkan aku pada kawan aku. sebijik macam tu. heh!

*kamu ni memang berbakatla bro!

ainisz,  7 Jun 2009 pada 11:28 PTG  

apesal ko prejudis sgt kt mat rempit...aisk..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP