18.12.08

hari ini 3

hari ini aku bersukan. gila babilah. mungkin sudah 6 bulan aku tidak bersukan. untuk mengelakkan tabiat tido selepas asar aku. aku pergi berjogging dan membuat senam aerobik di Taman bukit Serindit, Melaka. seperti selalu, gadis-gadis memang suka membuat senam aerobik disini. tapi aku bukan dengan niat untuk melihat gadis. aku ingin membuat senaman sedikit. rasanya tulang belakang aku hampir patah setiap hari baring di depan TV dikala cuti begini.

Gila penat. otot jantung aku terasa sakit yang amat. mungkin kerana tabiat hisap rokok aku menjadikan dada aku sangat lemah. baru terasa sekarang.

jujur, sangat sakit. menyesal.

ini pula baru lepas bermain futsal. hari ini memang hari kesukanan aku dan rakan-rakan aku. ini pon gila sakit dada aku semasa main. sampai aku dah tak mampu bercakap lagi. pancit. itu game pertama. game kedua baik sedikit.mungkin jantung aku terperanjat agaknya tadi. tiba-tiba tuannya membuat gila dengan bersukan setelah berapa lama tidak bersukan lansung.

Fikir ingin sambung terus dengan aktiviti bermain counter-strike kerana kawan aku seorang yang tidak puas hati dengan kekalahan teruk semalam.ini game kegilaan aku masa tingkatan 2. 7 tahun sudah tak main. masih mampu menembak kepala musuh lagi rupanya.haha

Aku terfikir untuk menulis sesuatu entri yang bercirikan motivasi atau berunsur kemahiran semasa hidup.

7 carutan balas:

omarkhayam 18 Disember 2008 pada 12:25 PTG  

ak org pertama mencarut...bersenam la selalu, patu nak isap rokok tiap2 hari pun takper.

~atlit malaysia pun isap rokok

Atira. 18 Disember 2008 pada 5:02 PTG  

wowo tahniah.
aku pon gila lama x bersukan.
:P

uhh?
head shot!

shikey 18 Disember 2008 pada 10:02 PTG  

haha,.hebat.
tape,lme x bsukan tuh bknlh suatu dose.
teruskn usahe utk tidur selepas asar.
cukup 44 hari,.anda jadi gilaa.

haha.,


btw;kite same ah :DD
tdo lps asar.,go go bad habit!
:DD

FarhanaLicious 18 Disember 2008 pada 10:09 PTG  

kau tak buat senaman ringkas sebelum main kot. tak pun, before nak main. kau bitau dulu kat jantung kau. biar dia tak terperanjat sangat.

*aku selalu pengsan lepas asar. akibat terlalu memaksa diri jangan tido.

miss juju 19 Disember 2008 pada 4:19 PG  

anda di TAG!! check it out.

Chika Chika 19 Disember 2008 pada 11:03 PG  

okay.
spend 15 minit kat blog ni.
baca 3 previous entries.
ok.
tolong buat entry lagi.

HAHA

selamat bersukan lagi (kelak) atau esok. Atau bila-bilalah.

hans 20 Disember 2008 pada 2:27 PG  

tu lah aku cakap
jgn hisap rokok
haha

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP