12.12.08

kejengkelan tentang hafiz

bagi sesiapa yang belum tahu. Nama betul aku Hafizudin B hamdan. orang panggil aku Mushi. malas nak cakap pasal apa. mungkin disebabkan kekacakan aku dan ke'tough'an aku bersesuaian dengna nama Mushi. haha. tipu.

Entry kali ini lebih kepada mengutuk diri sendiri. tentang apakah yang menjengkelkan tentang diri sendiri. jika kau orang tanak baca tak mengapa. kalau baca terima kasih. Aku memerlukan idea bernas.(penulis sedang tunduk dan menggaru kepala). Aku berminat dengna komen Hanif mencadangkan tentang movie mempengaruhi hidup masyarakat. aku pon terpikir benda yang sama sewaktu menonton penarik becha kelmarin atau semalam aku tak ingat di ASTRO Prima. Kerana kau tahulah, cerita penarik becha adalah filem yang bodoh, bangsat dan menyakitkan hati.

baiklah. biar aku senaraikan perkara yang paling kau orang akan benci tentang aku.

1. aku suka membohong. aku memang hebat menipu. aku sendiri tau aku hebat menipu. aku pandai memutar belitkan cerita dan mempengaruhi orang untuk percaya. Aku tak tau dari mana datangnya. tapi idea aku untuk menipu sekelip mata sahaja sampai di kepala otak aku. Aku pernah menipu kawan aku yang handphone aku terlampau kecil sehingga boleh dimakan dan dia percaya. kelakar.Aku suka menipu benda benda bodoh. menipu benda yang serius pon pandai juga.

2. aku garang. aku sangat serius bila benda yang melibatkan hal berkaitan kerja-kerja studio. aku memerlukan orang mengikut cakap aku(aku tau ini bangsat. tapi susah nak kawal). aku tidak suka orang lambat bergerak, tidak faham ape yang aku cakap dan menganggap benda yang lain, atau menggedik. tapi aku cepat cool down. sangat cepat.

3. aku tidak akan keluarkan duit untuk gadis. aku tidak akan keluarkan duit untuk kau. jika kau mahu belanja aku, terima kasih. tapi untuk membelanja pakaian kau atau memberikan kau hadiah harap maaf. aku bukan lelaki sebegitu. dan kau juga bukan isteri aku.

4. aku tidak suka teman wanita aku berbadan besar. jika aku mendapati teman wanita aku berbadan besar dan naik. aku akan menyuruhnya menjaga badan(dengan cara yang paling lemah lembut dan baik). aku tidak suka wanita "banyak air".

5. aku suke mengkritik dan memberi komen. aku tak tahu apesal tapi aku suke perhatikan orang. tapi aku perhatikan dengan kadar terlampau cepat sehingga kau takkan sedar. dan aku aku akan komen. Komen aku selalunya jarang yang membina bila aku tidak suka sesuatu perkara. setakat teman wanita aku atau bekas teman wanita aku yang dikritik cara pemakaiannya sudah biasa. sehingga mereka ingin membakar sahaja baju itu. haha.

6. aku tamak. aku mahukan semua. semua aku punya. tak kira. aku punya jugak. haha

7. aku suke baring bila tak buat apa-apa. bila aku malas mahu membaca, mahu main gitar, mahu chatting atau mendengar lagu. aku akan baring tanpa membuat apa-apa. lagi skali. tanpa membuat apa-apa. baring dan berimiginasi. aku mendapat idea dengan cara inilah. haha

8. aku cepat menghabiskan duit. aku tidak tahu mana perginya. duit itu akan habis dengna cepat. tiba-tiba akan habis. apa yang dibeli semua tak tau. pelik.

9. aku tidur time maghrib. ini perkara yang paling aku sedang cuba elakkan. tidur maghrib. aku takut aku menjadi gila. sebab sekarang ini pon aku macam seorang yang gila. nanti otak aku jadi seperti tersekat dan badan menjadi malas, tidak mampu berfikir dan sedikit tidak betul.

10. aku tahu korang yang mmebaca akan bosan dengna entri kali ini. akibat tidur maghrib. jangan tido time maghrib. idea aku semua seperti tersekat. ayat aku jadi merapu. isi tidak dapat diulaskan dengan baik. badan menjadi malas. telur menjadi kecut. maaf. sensitif.haha


sudahla,

28 carutan balas:

FarhanaLicious 12 Disember 2008 pada 4:37 PG  

kesian aku kat awek kau. ho ho ho.

fabulous 12 Disember 2008 pada 4:39 PG  

HAAAH. menarik betul kau ni.

atira 12 Disember 2008 pada 5:53 PG  

ahh, aku pon ada masalah tidur time magrib.

and masalah tak tau mana duit aku pergi. tengok2 dah habis.

garfield'78 12 Disember 2008 pada 6:12 PG  

erk..
mmg perangai terok n menakutkan..sgt jujur..hee!

J,  12 Disember 2008 pada 6:15 PG  

Aku rasa aku takyah baca pun aku dah tau . Kau memang menjengkelkan.

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA.

Wai 12 Disember 2008 pada 7:12 PG  

wah... memang terkesima bila aku baca. jujur, berani dan telus.


p/s: awek ko memang seorang yang tabah!

isya 12 Disember 2008 pada 7:23 PG  

sori cttn ats tdelete.

sy nk kta, yg no 2 tu xdela bangsat sgt.. mcm prangai biase seorg pmimpin..tgolong dlm pmimpin ideal ke tak tu len cite la..huw. tegas ngn dri sndiri n org laen.. huhu......... k da.

Anonymous,  12 Disember 2008 pada 7:57 PG  

1.pembohong-kadang2 bagus..tp kalu byk sgt bohong nanti kantoi.hahaha

2.garang-sgt penting bile bkerja dgn gadis2 yg lemau.kalu boley ko sepuk je kepala dia suh phm cpt sket.kahkahkah.aku pon xsuke ulang arahan 2kali.lampi sial!

3.kuar duit-weh,rezeki kne kongsi same2 beb!

4.pmpn byk air-not ma taste.kang dia pengsan sape mau angkat?hahaha

5.kritik-aku suke org sekeliling aku kritik ape yg aku buat.so,bley la improve sumthng..ni x..xpuas hati kutuk blkg2.cam sial

6.tamak-ko tamak ke kedekut?hakhakhak

7.baring-baik utk perjalanan darah ke otak dgn merehatkn tulang blkg.suke2 aku je wt fakta!

8.tdo mgrib-setahu aku tido pas asar yg x elok

9.telur mnjadi kecut-bodo sial.hahaha

p/s-aku bkata-kata dgn otak yg kurang waras tanpa landasan agama..renungkan.haha

Sweet Thinker 12 Disember 2008 pada 8:00 PG  

next artikel. bg akoo def perempuan banyak air. okeh.

apeklowek 12 Disember 2008 pada 8:41 PG  

hmm..kan..apa pengaruh movie kat kau? ada x yg menjengkelkan? ehehe

~mademoiselle hana~,  12 Disember 2008 pada 8:41 PG  

gila kedekut ngan prempuan!ish.
tapi kira hebatla tu klu ramai list ex awek ko.haha=p

p/s:weh,jgn r kdekut smpai awek mintak blanje eskim pon xnak.hehaha

hans 12 Disember 2008 pada 8:53 PG  

2 perkara aku dapat rumuskan pasal ko melalui entry ko yg maha jujur tu...

1: Ko memang mengjengkelkan(haha)
2: Awek ko sangat malang(kahkah)

tapi rumusan tu untuk entry ni jer lah kan..

1: yups..membohong memang best tapi masalahnya member ko tersangap bengap mempercayi telefon bleh dimakan..aku tak dpt terima kebengapan member ko..sorry(haha)

2: garang rupanya..baru tau...xbangsat pun benda nih..

3: haha..satu hari ko akan keluarkan juga..tak percaya tunggu jer lah...

4: kalau teman wanita ko kurus..dah kawin pastu jadi besar still terima?

5: suka kritik..sama2 tapi awek ko sampai bakar baju?itu bukan satu kritikan tapi aku rasa itu satu kutukan yang tahap kesakitan hati adalah tinggi..haha

6: tamak membawa padah...

7: no komen

8: sebenarnya ko tahu mana duit ko pergi tapi saja2 ko wat tak tahu..

9: ikut la aku..tidur lepas subuh..bangun kul 2ptg..wakakka

10: no komen(jawapan standard)

saja nulis panjang2..ko kan suka membaca..haha

Anonymous,  12 Disember 2008 pada 9:11 PG  

ye en. hafizudin hamdan. sekali-sekala mengutuk diri sendiri. bkn selalu.

1. mushi gle kuat menipu. ape shj, dia bole menipu. benda yg kt xsangka pun kadg2 di bole manipulasi smpi kt percaya. saketnya hati. haha

2. sgt garang. kadang2 benda yg kt pk biasa sj pun mushi akan marah. cnth nye: tersalah msk gear kete smpi mengeluar kan bunyi. sgt garang. hoho. tp cepat cool. betul.

3. haha. mushi kedekut. sgt jarang utk dapat hadiah dr beliau. haha. jgn harap lah.

4. haha. nak gf kalau bole mcm paris hilton.

5. ohhh. saket gle telinga nie dga dia mengkritik. smpi da tahap xkesah da skarg. lali. ape shj, sukehati dia la mahu berckp. huhu.
tp satu, mushi pandai mengena kan pakaian org. tp kalau buruk, xde tapis. buruk lah dia ckp. hahaha. kesian awek anda.

6. sgt tamak.

7. sgt pemalas. sanggup xmand satu hari. kalau bole sume bg je kat depan dia. letak je. hoho.

8. huhu. mungkin membeli barang gitar.

9. tidur semasa maghrib bole bwat otak anda lembab. tp selalu je bwat. haha.

haha. telur kecut. hahaha.

zaren,  12 Disember 2008 pada 9:22 PG  

AKU SUKA ! hahaha

1. menjengkelkan = no komen
2.garang = especially bab DIRECTION
3.kedekut = mmg pon, dia tak bg org adiah tp nk mintak org suh bagi adiah
4.ppuan byk air = dah biasa denga. sbb mata dia mmg boleh xray org
5.kritik? = mushi judgemental

lastly,
mushi adalah kawan yg hanya nak menjadi kawan yg susah nk dicari dalam dunia ni

sliparjepunkecik 12 Disember 2008 pada 9:48 PG  

hahaha.. sempoi.. mmg jujur la ko mushi

memule aku jumpe ko x ingt kat mane.. tp kt pnah besembang pasal ex awek ko skolah kgv..

pastu jumpe lg dalam exam muet.. hahahahaha

AkuKopiKauSiapa? 12 Disember 2008 pada 10:14 PG  

jannah :
ye..aku tau aku menjengkelkan.

tanpa nama 1:
aku tamak. bukan kedekut.

sweet thinker:
urmm..yg suke klua air..wakakaka

hana :
awek sy ade 4 je..
sikit.

hans:
mase tu hanfon baru klua.. dan die sengal sikit. haha

tanpa nama 2:
awak eh?haha..

zaren :
aku tak paham ayat kawan kau tuh.

anis:
ingat ko eh?

Anonymous,  12 Disember 2008 pada 10:40 PG  

haha. sy laa.

zaren,  12 Disember 2008 pada 10:57 PG  

ler... kn ko pnah bg 'hujah'.. tujuan2 lelaki kawan ngn ppuan kat aku ngn zul..

kau kan cume nk jadi kawan aku kann? susahla nk cari kawan berlainan jantina yg cume nk jadi kawan sahaja, takde niat utk geli2 atau sebagainya... fehemm??

-susu-,  12 Disember 2008 pada 8:25 PTG  

dsbbkn ko pndai mnipu n sgt jujur..
bleh xbg tips sket cmna nk tawu bf kta mnipu or x?
mna laa tawu kalu2 ko byk pgalaman dlm hal2 begini..

Diloz 12 Disember 2008 pada 9:53 PTG  

#1 berbohong itu seni.aku sentiasa percaya fakta itu.

#2 aku pun tak suka orang lembab.jalan lembab.ke mana-mana pun nak berlembab-lembab.mesti nak bersembang2 sambil berjalan.mesti nak jalan ramai2.bila ramai2 baru nak gerak.

jangan tidur maghrib.

i n - c h a n 13 Disember 2008 pada 4:56 PG  

kamu tidak hipokrit walaupun kuat menipu. bagus!

ya, saya suka membaca anda punya blog.

FA RHO HA ALIF NUN. 14 Disember 2008 pada 6:33 PG  

mmg besar effect tidur maghrib ni rupanya.. lihat ape yg tjadi pade kau.

aku boleh buat pengajaran ni.

BEEdadari 14 Disember 2008 pada 9:08 PG  

suka berbohong? haha. siapa lg hebat berbohong dan memutar belitkan cerita ek? garang? haha. oh komen psl pakaian penah kena, awk x suka sy pakai pink n black. pergh.mmg sgt jujur tp persetan lah. kedekut?haha.tong2 lah kot. tp x penah kne suroh berdiet walaupon sy gemok.agak tak tepat fakta itu.nama awk dipanggil mushi bukan sbb awk macho ok, sbb awk skola munshi abdullah kot. pembetulan fakta lagi.

The Spiral Eyes 14 Disember 2008 pada 5:19 PTG  

kamu tahukah aku ni badan dua kali ganda sama kamu..jadi aku tak layaklah merebut hati kamu tu???jadah....

AkuKopiKauSiapa? 14 Disember 2008 pada 9:04 PTG  

spiral eyes :
aku bukan tgk badan sahaja la.

a . i . n 20 Disember 2008 pada 2:46 PTG  

ini bagus...
tapi kalo ko suke kentot depan awek,
lagik membaguskan senarai ini...
hahaha..
ko ank bongsu ke weh?

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP