15.12.08

kamu hanya tahu menghabiskan duit

Fesyen itu jenamakah?

hey *engkau yang bodoh itu. tak perlulah engkau terpedaya dengan majalah-majalah seperti Eh! dan perempuan atau Cleo yang menayangkan model-model bercoli dan menyuruh engkau memakai pakaian berjenama mahal-mahal. dan engkau yang bodoh hanya melihat di dalam majalah, pergi ke kedai yang dimaksudkan kemudian mencuba dan mengharapkan pakaian itu sesuai di badan kamu. sesungguhnya kamu sangat tidak cantik dengan pakaian mahal kamu itu.

aku lebih suka melihat gadis berpakaian murah, tetapi pandai dikenakan dan sangat cantik. aku lebih suka melihat gadis berpakaian normal dari melihat gadis berpakaian pelik seperti baru lepas membuat pertunjukan sarkis.

aku boleh mendapat baju yang lebih cantik dan kena dengan badan engkau tu dengan harga jauh lebih murah. aku tidak faham apa dalam pemikiran gadis-gadis ini memakai pakaian yang mahal nak mampos dan tidak kena pula dengan gayanya dari pandangan mata aku. sedarkah kau hanya menghabiskan duit sahaja?

jika itu yang kau suka, aku tidak boleh buat apa. aku hanya pelik sahaja.


*harap maklum. aku tidak menujukan kepada sesiapa lansung. serious. ini pengamatan sahaja.

dan lagi satu. aku bukan anti pakaian berjenama. kalau berjenama mahal, dan kena dengan tubuh badan kau. tahniah. berbaloi lah maknanya. kalau mahal dan tidak kena. itulah yang aku cakap bodoh. dan kalau bagi mereka cantik. maaf. tidak di mata aku.

26 carutan balas:

atira 15 Disember 2008 pada 8:55 PG  

haha actually it doesnt matter how much does the clothes cost as long as it looks nice, and kenalah pandai cari/pilih.

even kalau baju tu murah tapi sama je design dengan yang mahal, why not beli yang murah? if the quality is good. ada duit lebih boleh beli baju lagi. ^__^

~mademoiselle hana~,  15 Disember 2008 pada 9:01 PG  

bagi kau rm 40 mahal tak untuk baju?
aku kata mahal.haha.
kawan2 kata aku kedekut.

kau ni,jahatla.
aku terasa tau walaupun baju2 jenama mahal tu aku beli kat outlet n bundle.
hee~~ =p

nike 15 Disember 2008 pada 9:24 PG  

duit dorg kan
takyahlah nak kecoh2
dia beli pun utk nak puaskan hati
tak suke takyah tgk

AkuKopiKauSiapa? 15 Disember 2008 pada 9:31 PG  

nike :
aku tau duit diorang. tapi diorang hanya tahu menghabiskan duit.

aku dah ckp aku tidak kisah jika mereka puas. tapi aku cuma pelik.

seprti kau pelik melihat aku kecoh tentang hal ini. samalah juga dengan aku pelik melihat org sebegitu.

kalau kau rasa aku bodoh untuk bercakap perkara sebegini. sama jugalah dengan betapa bodoh aku melihat mereka.

BEEdadari 15 Disember 2008 pada 9:31 PG  

Ouch ouch! Err. Tp betol la tu. Eyh RM200-RM300 for a top tu kira bodoh ker? haha. kalau cantik pon kira bodoh jugak la beli? adeh.. so apakah solution utk brand junkie ni ek? huhu.

AkuKopiKauSiapa? 15 Disember 2008 pada 9:32 PG  

bee:
awk tak baca betul2 kan?
sy ckp kalau cantik..tahniah..kalau tak cantik..bodoh.

isya 15 Disember 2008 pada 10:11 PG  

mgkin maksudnye,
pakailah pkaian yg sesuai dn elok dpandang org.. kdg2 yg murah pun catik dn lebih sesuai.. toksah terikut brand2 yg mahal2 dlm meg tu yg x kna ngn diri kt yg x sberapa ni, nnt terjolok mata org lain.. aneh pula jdnya. ewah..

sy trase ngan ayat sndiri nih (sape yg post ni sbnrnya). sy suka shopping. T_T. sllu mbazir. syaitan tepuk tangan.

kopi ni tacky mengayat.. maksud die sopan je sbnrnya. he he . jgn mare.

omarkhayam 15 Disember 2008 pada 10:38 PG  

bagi ak kan, mmg menghabiskan duit bila beli bju yg mahal2. lain la mak bapak korg kaya tahap gaban, show off. tpi at least kte mengingat org yg krg berkemampuan, tak kisah nak bergaya sakan, tpi jgn dipandang serong org yg kurang2 nih...tu jer dri ak utk entri ko yg ni

asybedazzle 15 Disember 2008 pada 10:59 PG  

kalau mahal tapi menarik tak salah. cuma kadang kadang manusia ni pnye prangai. nk ikot trend sangat. yg burok pon dorang kata cantek, yelakan. dah masuk magazine. think twice.

Diloz 15 Disember 2008 pada 4:03 PTG  

sedihnya kalau duit PTPTN atau duit pinjaman.kalau kerja duit sendiri lain cerita.

nak buat macam mana.nak halang dia orang bukan boleh pun.kita tak punya hak.harap dia orang sedar sendiri je lah.

AkuKopiKauSiapa? 15 Disember 2008 pada 5:15 PTG  

asybedazle:
betul betull..sbb dah masuk magazine..buruk pon cantik..huhu

diloz :
betul..setuju dengan kau.taleh halang. mampu pelik sahaja.

cik ziqa 15 Disember 2008 pada 5:36 PTG  

and satu lg..ada yg sgt obses dgn branded stuff..smpi org pki baju brand apa pun mau menyiasat..ada one time..sy try jeans d fitting room..lps try tu knfrm lah nk tgk pndpt kwn kan..sy keluar lah dr ftng rm tu nk tnjk kat teman(s)..one of my frens msk dlm ftng room tu plak..dia belek jeans brand apa sy pakai hari tu..sy mcm wth ko tgk brng2 aku nie..kalau type ini lg truk kot..nak banding2..

antusabun 15 Disember 2008 pada 6:52 PTG  

Gua sangat bersetuju. Gua juga anti pakaian menjolok mata. Betul2 menyakitkan hati. Kutukan dapat dan dosa pun dapat. Ini hukum tuhan. Bukan hukum manusia. So, taat la ye

♥Fariza♥ 15 Disember 2008 pada 7:48 PTG  

ada kalanya benar..
hehehehehe..

miss bobby 16 Disember 2008 pada 4:20 PG  

lagi satu bro. kalau beli mahal ade duit takpe, gua tak kesah. cantek ke tak belakang kire.

ni kalo dah papakedana, beli mahal-mahal, bukan main bangga-bagai, itu gua tak leh belah. terutama so-called-fashionista neh. gi bukak wallet siket. 2 ringget pun belom tentu ade. yang tu paling tak boleh belah.

baek aku pakai baju cap ayam, [ jgn laa sampai compang-campeng kan, sedang2 laa ], dari aku pakai baju babyphat, topshop, yang-itu-yang-ini yang mahal nak mamposs tapi gua ade duit nak survive makan.

mmg pelik. walaupun duit dorang, tapi tak salah kalo kite fikirkan kepelikan nye.

ape orang kate. critikal thinking. haha.

Sub,  16 Disember 2008 pada 5:15 PG  

untuk aku yg sengkek, 5 helai baju carrefour yg rm3.90 sudah cukup...
hahaha...
pompuan taknak pandang,sudah...aku peduli ape.

CHIKA 16 Disember 2008 pada 7:18 PG  

fuuu.
blog anda mengketagihkan.

bookmarked

AkuKopiKauSiapa? 16 Disember 2008 pada 10:44 PG  

hana :
harga tidak kira..tapi tengok barang lah..kalau slipar 40 ringgit boleh la. tapi kalu tisu rm40 mahal nak mampso la kan?

miss bobby:
bagi aku. tidak kiralah org tu kaya melampau atau apa. bila baju tu cantik.dan mahal. mmg bersesuaian la. kalau tak cantik lansung. bangsat gile babi. tapi sbb jenama je mahal. itu mmg fuck la.haha.

sub :
gile rock kau.haha

chika :
ketagih?huhu..hisap la blog aku.haha

semua :
mahal atau tidak itu kualiti kan? kalu material bangsat, harga bangsat, rupa bangsat, semua bangsat. tapi hanya bertagkan bebe di belakangnya dan harga lebih RM500. apa punya telur tuh?

CaBaiKeRinG 16 Disember 2008 pada 1:39 PTG  

wow!

what a bithcy post!

i love it!

come n visit me shall you have time!

www.cabai-kering.blogspot.com

hans 16 Disember 2008 pada 7:37 PTG  

haha...
terpulang sebenarnya
kalau macam aku pun..
aku beli pakaian jenama nih sebab nak kepuasan jer...
apa2pun kena bijak pilihlah kan...

AkuKopiKauSiapa? 16 Disember 2008 pada 9:06 PTG  

roses:
bitchy post?
yelah yelah..nanti aku pegi blog kau.

hans:
betul..kene bijak pilih. paling penting. tidak kira kau sekaya mana.

Anonymous,  16 Disember 2008 pada 10:45 PTG  

dorang iut seperti yang cerita di blog anda yg lepas....

mencari kepuasan....
mahal murah janji puas....

AkuKopiKauSiapa? 17 Disember 2008 pada 1:46 PG  

tanpa nama:
itulah yg aku ckap dalam post aku kalu kau baca. "kalau kau org suka aku tak boleh buat apa, aku pelik sahaja"

Hunn 17 Disember 2008 pada 6:56 PG  

Bagi sesetengah orang, dia tak fikir mahal atau murah kerana dia mampu. Ada juga yang beli baju murah tapi buruk. Buruk juga

Anonymous,  17 Disember 2008 pada 7:48 PG  

bagi aku idup sederhana tu lagi cukup. kadang aku tepk. mungkin skrng mampu la nak bergaya sakan. bile dah tak de duit nanti.. baju2 mahal tu ar lelong kat ebay. (ini kes benar).. tak yah ar nak glamer2 idup ni. tak de pun org tanye. "eh ko pakai baju brand ape? harge gempaQ tak?" pk ar.. cantik tak cantik..
yg penting hati cantik

aku mengaku aku memang selekeh.. aku beli jeans 4 taun sekali.. sampai jeans tu koyak rabak baru la aku beli baru.. kesian kan aku. =(

a . i . n 18 Disember 2008 pada 10:55 PTG  

i just followed u..
seronok baca entri kamu..
psl this entry,
yerp...
geli nye tgk org abes duet beratus sbb nak beli pakaian yg agk buruk..
and the reason is 'branded'..
aku peminat baju sepuloh hinggit ape2 pun..
hahaha..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP