24.12.08

ini cinta atau nafsu

Perkara yang menjadi kebiasaan dalam percintaan ialah kewujudan nafsu. Namun ada juga nafsu yang wujud sebelum percintaan lagi dan akhirnya membuahkan rasa cinta.

Teori yang aku fikir sendiri ini adalah dengna tidak merujuk kepada mana-mana buku atau mmebuat bancian formal. Jadi kemungkinan salah adalah besar. Jadi kamu semua sendiri tentukan boleh pakai atau tidak teori aku ini.

Pasangna yang baru berkahwin akan merasa sangat bahagia. Berkepit kemana-mana sahaja, bermain tepuk tampar, bercakap lemah lembut, aku merasakan itu bukan kerana factor mereka baru kahwin. Tapi kerana seks. Seks yang baru di alami mereka selepas kahwin mewujudkan rasa bahagia yang amat, mereka terasa sangat “bersatu”. Mungkin keadaan mereka akan berterusan begitu, Mungkin dalam setaun dua tahun..aku opon tidak kahwin lagi. Mana tahu.

Jadi apa yang membuatkan mereka meneruskan kebahagiaan itu?
Setelah membuat seks hamper setiap hari selama setahun, pastinya tubuh badan akan lemah, lutut akan longgar, dan mula membaca surat khabar sambil mmebuat seks, pastinya sudah bosan. Jadi bayi yang lahir adalah pengikat bagi percintaan pasangan berkahwin. Bila anak sudah besar, Ada bayi baru lagi. Seperti kebiasaan yang kita lihat, pasangan yang baru mempunyai bayi kelihatan bahagia bukan?

Bila anak semua sudah besar. Apa lagi yang bahagia?

Bila sudah lama..masing-masing sudah faham pasangan masing-masing. Hanya tinggal pasangan itu sahaja yang ingin menjaga makan minum kesemuanya. Namun bagi lelaki-lekai yang inginkan kebahagian seperti yang peringkat pertama tadi. Pastinya akan kahwin lagi satu. Dan lagi satu dan lagi satu sehingga empat kesemuanya. Sampai sudah tua. Kemudia telur pon tidak lagi merembeskan air mani.

Apa yang aku cuba cakap kat sini ialah bagaimana nafsu ini mewujudkan perasaan cinta.cuba kita lihat pasangan teman lelaki dan teman wanita. Si lelaki akan berasa saying yang sangat sehingga tidak mahu melepaskan Si gadis kerana seks. Itu bukan cinta yang sejati. Tetapi si lelaki tidak akan mengakuinya, dia akan cakap itu adalah kerana cinta.

Kerana nafsu, cinta akan jadi lebih besar, dan sebaliknya. Tapi nafsu ini mengaburi . Mengaburi apa?haa..itu yang kita tak tau tuh.(ayat dalam crite los dan faun)haha.

Aku cakap ini bukan kerana aku pernah buat seks. Aku pun tidak pernah. Aku bercakap hanya berdasarkan cerita-cerita orang sahaja dan aku mmebuat kesimpulan sendiri. Jika salah sila betulkan.

21 carutan balas:

feeza.yusoff 24 Disember 2008 pada 6:55 PG  

setuju sgtsgt.kebanyakan masa seks memang jadi punca.pernah dengar x pasangan yang berkawen muda selalunya memilih seks sebagai jalan penyelesaian?
tapi,peribadinya saya ckp,sex tak boleh stand alone.for me la.bg yg sex addict tu no comment.
as for me yg da kawen hampir setaun,ni j kot saya bole ckp.
tataw nk komen pe.

^^

ps:blog ni best

secoklat tahi anda 24 Disember 2008 pada 7:09 PG  

seks akan ikatkn couple tu.
pas lme2 da kawen bla3.
tgk body bini pon da xlarat.
tp npe xbreak gak?xkawen laen.
sbb rse terikat dgn tggngjwb,chenta,seks mungken,pngorbanan slame kawen tu.
walaupun benci.
uci ak ank die de 12.hmm
alhamdulillah,smpai akhir hayat
diorg ttp bsatu.istri ikot
suami ke alam yg 1 tu.

btw,ak xphm pe yg ak mrepek & kau
mrepek.lyn saja.haha

asybedazzle 24 Disember 2008 pada 7:15 PG  

setuju setuju.
lelaki mmg mcm tuh. haha.

post ni menarik. :)

Diloz 24 Disember 2008 pada 7:15 PG  

seks itu seronok.
macam seronok main bola lah.kalau suka main bola,rasa nak main hari-hari.

time kecik-kecik main bola kat tanah,bila dah besar bosan main atas tanah,mulalah cari rumput.bila bosan main atas rumput cari court futsal pulak.

ah..manusia mana pernah puas.tapi,mungkin situasi ini tidak berlaku pada semua pasangan.aku pernah tengok pasangan bahagia dan masih bercumbuan pada usia tua.bersama anak2 mereka.

life is so wonderful.

amoi chantek 24 Disember 2008 pada 7:24 PG  

takutnya nak hadapi kenyataan hidup...

miss juju 24 Disember 2008 pada 7:32 PG  

ehm cinta? nafsu?
aku pun tak faham sgt. tp aku rasa cinta kena ada nafsu lau x mcm mana?
tp lau ada nafsu, blum tentu ada cinta?
tul x?

aper aku ckp ney?

Atira. 24 Disember 2008 pada 8:13 PG  

setuju.
it all comes down to sex.

we often hear that 'sex enlighten marriage'. so sex life is important in a married couple, i guess.

in my opinion lah kan, if you want to keep your marriage, dont loose your sex appeal.

macam kalau perempuan dah kawen mulalah badan naik. and guys pon perut tu mula membulat.

oh well, we are just human.
lust are irresistable.

BEEdadari 24 Disember 2008 pada 8:14 PG  

ohhh!! ini lah theory yg awk btau sy aritu kan? haha. ceceyh rasa bersatu lah konon. huhu. but anyways, what is love w/o lust kan? and vise versa. eyh then org divorce sbb apa? even da ada ank n da faham memasing n syg tp still divorce.

zaRain 24 Disember 2008 pada 8:38 PG  

maybe..

lebih kepada keinginan yg meluap luap pd gf anda.. bila anda syg.. anda rs cam nak usap.. (mcm kucing..syg sgt dia..smpai rasa cam nk usap2 dan peluk2).. tp..kau tahu kau tak bole..jd kau sabar.. tp satu hari kau dah dpt.. ahhhhhhhh..bess nyee..(cam tahan kencing..bila dah kencing..bes kan)

so..kemahuan/kepuasan yg dah dipuaskan..

bila dah dipuaskan..ape lg yg tinggal..abes dah la..

sbb tu break..

tak ke?

tahla.. complicated sgt.. tak reti a

(ni tak merujuk pd siapa2 ye)

Hunn 24 Disember 2008 pada 9:18 PG  

You used to comment on my blog about something like this right? :D

aisHa 'S' 24 Disember 2008 pada 7:59 PTG  

setiap org ada cara sndri utk bahagia...
cinta ada yg kekal kerana perasaan cinta yg mendalam..
ada juga yg sekejap shj sudah hilang..

tp kan mcm mana nk beza kn antara cinta & nafsu..?

tp kn aku mmg setuju ngn entry ini..
hehe..
ko mmg berbakat..

Sub,  25 Disember 2008 pada 3:44 PG  

sebelum aku menge-off laptop aku nak cakap yang aku ada perasaan setuju. Mungkin lepas ni, kau boleh tulis pasal cinta, nafsu dan obsesi terhadap seseorang/pasangan. Sekurangnya aku ada rasa berkait.
Wahah.
Chow.

AkuKopiKauSiapa? 25 Disember 2008 pada 6:39 PG  

feeza:
seks memang jalan penyelesaian untuk baru berkahwin. tapi sampai bila? dan kdg-kdg seks juga punca pergaduhan. aku cakap mcm aku dah kawen siut. haha

diloz:
itu psl kene buat seks lepas kahwin. baru bahagia lebih lame.

juju:
tidak semestinya. jika cinta kau berlandaskan nafsu. tidak kemanalh cinta kau sebenarnya.

atira:
seperti kata feeza. kerana itu sex tidak boleh stand alone. kerana bila hilang sex appealnya. sudah tiada sayngkah?

bee:
kerana sudah ada perempuan lain. ataupun sudah tidak boleh tahan. atau mementingkan diri sendiri, tidak fikir anak-anak.

hujanlebat:
isteri bolehla. Gf bolehke?

hunn:
aah. aku pernah.

aisha:
aku pon tak tau camne. kerana kedua-duanya selalu datang seiringan. Cuba bayngkan cinta, tapi isteri atau suami anda tiada keinginan seks. pasti susah bukan?

sub:
aku akan cuba fikirkan.

incik neng 25 Disember 2008 pada 7:00 PG  

cinte itu bahagie kalau kite hayatinye
seks itu sebagai bonus je
fuuu aku men cakap je pasal aku bodoh bab neh. mase cikgu ajar aku main psp

hans 26 Disember 2008 pada 1:13 PG  

wah bagus...
itula pasal...
selalu tanya member2 laki sebab tu la...
sebab body dan muka yang cantik..
jawapannya cinta...
tapi sebenarnya lebih kepada nafsu...
sebab tu tak kekal lama...
kadang2 kita tgok dkt majlis kahwin lelaki atau perempuannya xcantik tapi perempuan atau lelakinya sangat menawan tapi mereka berkawin..mungkin itu cinta..mungkin juga itu nafsu...
arhhhhh..entahlah
aku telah merumitkan otak aku

Ajeem 26 Disember 2008 pada 4:22 PTG  

bro kopi,

cinta dan nafsu seks memang tidak dinafikan dua 'unsur' yang tidak boleh dipisahkan...saya juga banyak fikir hal ini dari sudut psikologi dan agama..pernah suatu ketika saya bertanya kepada seorang rakan pompuan,ko mau kahwin ka dengan lelaki yang ko sangat cinta tetapi lepas kahwin langsung tidak boleh bersentuhan?dia jawab," ko gila ka macam tu..mana la orang mau..mau kawin sebab itulah"..

hahaa..memang betul apa yang saya jangkakan bahawa cinta dan nafsu seks itu ibarat minyak dan api yang saling berfungsi..kalau lebih minyak lebih besar la api yang terhasil..faham-fahamlah bro kopi...kalau makin banyak gula,makin manis la minuman kopi walaupun kopi pada mulanya pahit..hehe

Ajeem 26 Disember 2008 pada 4:29 PTG  

lupa satu hal.ni nak kongsi juga satu kisah moga menjadi teladan kepada anak mudi..saya bukan temberang tapi ini kenyataan..walaupun ibu bapa saya dha lanjut usia dan beranak cucu dna cicit pun ada tapi hubungan mereka masih fresh dan ada kalanya mengalahkan orang muda...dikhalayak ramai pun slumber ja paut bahu...hehe..memang bahagia sepanjang hayat...walau anak ada 10 orang (tidak termasuk gugur dan meninggal) dan punya berpuluh cucu tapi masih maintain rasa cinta dan sayang..kalau macam ni punya hal memang no hal la...jadi teladan punya..

AkuKopiKauSiapa? 27 Disember 2008 pada 7:35 PTG  

ajeem:
comel sungguh ibu bapa anda. dan aku setuju dengan kata kau yg cinta dan nafsu sukar dipisahkan. tapi selepas kahwin la. yang susah bila sebelum kahwin. itu yang aku cuba tekankan.

a . i . n 29 Disember 2008 pada 11:35 PG  

setuju kot..
sbb ade member aku kawen muda,
then bile dorg gado,
sex adlh penyelamat..
it depends..
ape2 pun cinta itu akan kekal kalau betul caranya..
tak semesti perlu hebat di ranjang semata-mata..

*apa yg aku katakan ni??*..
hahaha....

bakrihafizhisham 2 Januari 2009 pada 12:36 PG  

budak zaman sekarang tak boleh nak katakan tidak.
semuanya mahu,
semuanya jalann.

fuck buddy pun dah banyak.
sheeshh.
padahal ramai yang pakai tudung dan ucap syahadah lagi.
bodoh.

ayu aka mrs malfin 17 Februari 2009 pada 2:13 PG  

setuju ape yg kopi ckp..apepn life is wonderful,manusia yg bt ia jd complicated.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP