9.6.09

Hari ini 24 : kebodohan emosi perempuan

salam,

1. esok penulis cuti, penulis bercadang mahu keluar jalan-jalan. Mungkin ke pavilion atau One Utama. Macam mahu beli kasut. Tapi tengok dululah macam mana.

2. Penulis seorang yang selalunya tidak berduit dan merupakan seorang yang boros berbelanja. Baru awal bulan sudah tak sabar mahu dapat gaji lagi. haha

3. Bagi penulis, perempuan paling bodoh masa dia sedang beremosi. Kebodohannya tidak dapat dikawal sehingga lebih bodoh dari tahap budak darjah satu.

4. Lelaki pula bodoh semasa dia bernafsu. Paling bodoh.

5. Kalau mendengar nasihat dari orang dari dalam penjara, tidak semestinya yang dengar itu akan masuk penjara jugak.

6. Emosi dan nafsu makan diri, sebab masa itu kita paling bodoh. Kurang fikir, cetek akal. Susah mahu kawal, sebab nafsu dan emosi bukan kita yang panggil dan wujudkan dalam diri. Selalunya disebabkan orang lain.

7. Penulis nak carik full bucket seat, Recaro ke Bride ke nak modified jadi kerusi duduk depan komputer la. Ada sesape nak jual tak? sebelah je.....

8. selamat,

35 carutan balas:

bokbon 9 Jun 2009 pada 6:13 PG  

itu memang betul, hmmmm..

reverie 9 Jun 2009 pada 6:15 PG  

Perempuan bodoh bila terlalu percaya pada lelaki.

Z 9 Jun 2009 pada 6:15 PG  

ermm tajuk ni macam sexist..ape kate letak juga..kebodohan nafsu lelaki?

Zuralimusa 9 Jun 2009 pada 7:08 PG  

setuju.
perempuan plg bodoh bila percaya lelaki.
tapi aku sendiri cepat percaya gan lelaki.
jadi bodoh ke aku?

a . i . n 9 Jun 2009 pada 8:05 PG  

aku pun nak pergi pavilion sok nak cari kasut gak.
emosi dan nafsu melambangkan kewarasan seseorang. kalau kau takde dua benda ni, maka kau tak waras. tapi bila tak kawal, macam kau cakap jadi bodoh. apa pun aku suka no 7. haha..

Meooo Comicore Club 9 Jun 2009 pada 8:20 PG  

life's suck because of idiot female!!!

Aisyah 9 Jun 2009 pada 8:26 PG  

ape pun,

emosi dan nafsu juge adalah sifat manusia. dan manusia adalah sebaik2 kejadian.

lesak 9 Jun 2009 pada 9:52 PG  

aku rasa pandangan ko salah.

Tanpa Nama,  9 Jun 2009 pada 10:02 PG  

accap ada recaro tapi sudah ilang. sedeyh T_T. yer lelaki mmg bodoh kalau sedang bernafsu. tapi pompuan bodo sbb syg jugak so bila laki bernafsu dan perempuan syg, it leads to smthg else. haha.

AkuKopiKauSiapa? 9 Jun 2009 pada 5:21 PTG  

bokbon:
ok

reverie:
perempuan bodoh byk sbb. Bila die percaya sgt lelaki kebodohan dia akan lain, bila emosi kebodohan die lain. Tapi bagi aku lah, sedang emosi punya kebodohan lah paling bodoh antara semua sekali.

zakiah abdul:
sbb aku lelaki.

chu:
mcm aku ckp, bila percaya lelaki, kebodohan die lain.

ain:
mintak-mintak tak terserempak.haha.
urm..aku sokong memang kena ada dedua. tapi dua-dua tu lah buat semua akal fikiran tak berfungsi dengan sepenuhnya, dikawal benda lain,

meo:
jgnlah kasar sgt weh.huhu

isya:
sbb tu la manusia sebaik-baik kejadian, sbb ada emosi dan nafsu.

lesak:
jadi pendapat kau?

bee:
awak..bukan accap sorang je ade, sy tengok dekat mudah.my melambak-lambak tapi semua full set, sy nak sebelah je.

awk fikir kotor, sy bukan sedang ckp pasal buat seks atau apa-apa, sy cuma cakap dari segi keupayaan berfikir, bukan buat seks.

Shemmi 9 Jun 2009 pada 6:02 PTG  

wahh..penulis mahu beli kasut...
mesti 2,3 minggu kemudian penulis akan jual kasut...

penulis...wahai penulis....shemmi dah lama x nengok kamu tulis yg best2..selalunya kamu tulis ikut gaya emosi sedikit...

ku ku ku...

naqibmiller 9 Jun 2009 pada 7:18 PTG  

klu dpr bride zeta lg syok..
full bucket..
hahaha...

Rozzin,  9 Jun 2009 pada 9:37 PTG  

lesak, aku pun tak setuju pandangan penulis ni.. dia lom habis wat research lg.

Dayana 9 Jun 2009 pada 10:02 PTG  

haha. these two things happened last night.

drbalqis 10 Jun 2009 pada 12:08 PG  

tajuk tu melampau betul.napa x letak kebodohan kaum lelaki?

A E D A 10 Jun 2009 pada 3:28 PG  

"kebodohan nafsu lelaki" would be better i guess..

hans 10 Jun 2009 pada 6:18 PG  

perempuan begitu bodoh bila terlalu mempercayai lelaki

lelaki begitu bodoh bila tidak menjaga perempuan yang sangat baik dengan sebaik-baiknya

a . i . n 10 Jun 2009 pada 9:08 PG  

memang tak terserempak pun beb.
hahaha.. lokasi sahaja sama.

Sofiya 10 Jun 2009 pada 8:06 PTG  

bersetuju.and aku ta kesah pon pasal tajuk tu even if aku ni pompuan.nape sume owang bengang sangat ngan tajok tu?suke aty penulis la wey

AkuKopiKauSiapa? 11 Jun 2009 pada 7:18 PG  

sofea:
huhu..

ain:
aku sekejap je kat situ.

hans:
urm..aku tak setuju..itu bukan penyebab kebodohan bagi aku/

aeda:
sbb aku lelaki.

rozzin:
memang aku tulis selalu tak wat research pon, aku fikir-fikir sendiri je selalu, kalau aku buat research dengan baca buku orang lain dan tulis kat sini, tak asli lah.

kalau kau ckp research dari segi survey, rajin pulak aku nak gi survey 100 perempuan dan 100 lelaki di malaysia ni. haha.

dan kalau tak setuju, cakap je, aku lagi suke malah terlbeih gembira kalau orang cakap pandangan die yang bercanggah dengan aku untuk diperbincangkan bersama-sama daripada cakap tak setuju je tanpa sebab.

mcm perempuan,

AkuKopiKauSiapa? 11 Jun 2009 pada 7:49 PG  

shemmi:
shemmi ni mcm akak aku la.huhu. tak tau apesal, tapi perasaan die mcm tuh.

Rozzin,  11 Jun 2009 pada 12:25 PTG  

time perempuan emo time tu dia tgh dtg bulan kot (ahahah), tak sempat nak muhasabah diri!. tak sempat nk fikir baik buruk ketika dia meluahkan kata2 yg kurang enak. salah lah tu pandangan ko td. ada perempuan langsung tak ber'emo' di kala waktu2 yg kejam. sabar.. serius ada weh!!

bodoh = langsung tak guna akal semasa meluahkan sesuatu berbentuk ayat / fizikal, status mencerminkan ketidakperi kemanusiaan yg waras.

lelaki pun emo lebih kurang gak cm perempuan, zaman skang ni lelaki pmpuan sama je. brape byk pulak gay kat muka bumi ni? makin berkembang! itu pun emosi jugak.. guna emosi/nafsu kt kaum sendiri meluahkan rasa yg luarbiasa (bodoh tak?). Yg spesis maknyah tu.. tak ketinggalan nk tinggikan emosi dia kat tengah2 public ada ketikanya. aduii.. sakit jiwa dgr suara nyaring!

salah pandangan ko tu pada aku - tak semua perempuan to bodoh semasa beremosi.

Rozzin,  11 Jun 2009 pada 12:39 PTG  

aku penah tgk lelaki yg bodoh lagi huduh padahal dia bijak dan kacak.kalau yg mudah tertarik mesti tak tau perangai dia. yg menyebabkn dia kelihatan bodoh tu tindakan dia yg baran menyebabkan org takut nk dekat dgn dia secara normal. Last bila selidik.. dia simpan sesuatu dlm diri dia. Iaitu dendam. So.. jgn simpan dlm hati bila rasa tak selesa walaupun logic akal kata.. alah benda kecik je, selagi kita tak tau respon org lain. maklumkan perasaan tu.. kdg kala membantu!

Rozzin,  11 Jun 2009 pada 12:46 PTG  

panjang berjela..
sori eh.. ini pendpt aku.

AkuKopiKauSiapa? 12 Jun 2009 pada 9:11 PG  

rozzin untuk komen pertama:

memang bukan semua perempuan emo, takkan aku nak ckp satu-satu perempuan kat dunia ni, ini secara am sahaja.

pernah tak dengar hadis pasal perempuan ini dijadikan daripada tulang rusuk lelaki yang paling bengkok sekali, kalau dibiarkan ia akan terus bengkok, tapi kalau dipaksa untuk lurus ia akan patah,

apesal hadis tak cakap, ada perempuan yang bengkok sikit, ada permpuan yang bengkok banyak, ada yang lurus sahaja.

apesal?

sbb ia secara am.. sama lah mcm mana yang aku cuba sampaikan.

lelaki juga emo, tak normal kalau tiada emosi, cuba sejauh mana kebijaksanaan mengawal.

kalau tidak apesal cerai ada di tangan lelaki, boleh bayangkan kalau perempuan yang ada hak tu?

itulah kebodohan emosi.

itulah maksud aku.

AkuKopiKauSiapa? 12 Jun 2009 pada 9:20 PG  

rozzin untuk komen kedua:

aku tak faham ayat kau pernah tengok lelaki yang bodoh dan huduh tapi dia kacak,

komen yang ni aku baca berulangkali tapi aku sukar nak faham. tapi aku cuba, kalau salah pemahaman aku tolong beritahu.






sumpah aku tak paham lansung apa kau nak ckp.

AkuKopiKauSiapa? 12 Jun 2009 pada 9:20 PG  

rozzin untuk komen ketiga :

ok, tak apa, cuma jangan cakap merapu.

AkuKopiKauSiapa? 12 Jun 2009 pada 9:22 PG  

rozzin untuk komen ke-4:

aku tak tau kau lelaki atau perempuan,

kalau kau lelaki, maaf aku lelaki jugak, jangan fuck aku, pergi carik pelacur.

kalau kau perempuan,
sori, aku bukan lelaki sangap layan semua orang.

AkuKopiKauSiapa? 13 Jun 2009 pada 8:23 PG  

ni tengah tunggu rozzin reply

lesak 16 Jun 2009 pada 10:04 PG  

first of all, hadis yg ko ckp tu x hadis palsu. aku da cek. so xbole diterima pakai.

second of all, fuck you.

lesak 16 Jun 2009 pada 12:29 PTG  

oih. tido la. da kul 3 pagi.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP