3.4.09

aku harap semua baik baik sahaja

hi semua,

1. semua orang, ada gelombang naik turunnya, tapi bagaimana kamu mempergunakan saat kenaikan itu persoalannya. dan bila turun bagaimana kamu kawal situasi semasa berada di bawah untuk kamu boleh naik semula. semasa kamu naik, apakah jalan yang kamu pilih? untuk kebaikan atau untuk diri sendiri sahaja?

2. orang atas dunia ini semua mempunyai pendapat, malah pendapat tak pernah salah, yang penting cara untuk menjustifikasi sahaja.

3. Bila ada depan mata, cuba hargai, kalau-kalau aku takde, ataupun orang sekeliling kamu tiada, sekurang-kurangnya ada sesuatu yang baik-baik kamu boleh ingatkan.

4. siapkan diri, sebelum sesuatu terjadi, apa sahaja boleh jadi, siapkan diri untuk segalanya, supaya tidak terperanjat, tak cemas, taklah menangis.

p/s : aku mahu bersiap.

10 carutan balas:

semut_atas_carpet 3 April 2009 9:30 PG  

p/s : aku mahu bersiap.

*bersiap utk ke syurga?..good

Liyana 3 April 2009 9:39 PG  

stuju sgt2 dgn no 2...

aiko azmi . 3 April 2009 12:27 PTG  

#2 . cara justifikasinye perlu betol baru kite dapat terima dgn betol . kan ?

#4 . susah nak siapkan diri utk kemungkinan sebab menda xde dpn mate . huhu . susah8 . huu ~

-my opinion :D

Shemmi 3 April 2009 6:49 PTG  

aku pun nak bersiap...

Nelza Rahim 4 April 2009 1:45 PG  

setuju dgn number 4! tapi finally mesti menangis jugak wpun sebenarnya dah bersiap sedia..

dan faham dgn maksud number 3..
aku dah hilang sesuatu tapi tak rasa rugi sbb masa benda tu ada, aku dah appreciate dia betul2..

betul apa kau ckp!

syud 4 April 2009 6:49 PG  

4. sediakan payung sebelum hujan

Minister Of Mind 10 April 2009 12:32 PG  

pengetahuan itu penting. Disaat naik.. carik pengetahuan sampai lebam. Bile dah roda cecah tanah..gunakan pengetahuan itu untuk naik semula.

comprem success.

taringmaut 10 April 2009 4:49 PG  

waktu gelombang naik, dan kau buat maksiat, dan tiba2 kau jadi mayat, maka meranalah kau dalam neraka...

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP