13.4.09

mungkin ini puisi pertama di blog ini

aku tak berapa pandai tulis puisi, jadi aku cuba tulis, bila tulis jadi macam ayat pulak. tak apa. baca sahaja.


kalau sudah nama puisi,
biasalah,
bintang,
bulan,
awan,
matahari,
segalanya yang berkaitan alam,
apa maksudnya?
sungguh kau bukan takat taraf alam,
luasnya lebih dari apa yang aku lihat dari bumi,
sebab aku tau ia lebih dari yang diihat atau dirasa,

unik kan perasaan?
tak boleh rasa pakai lima deria,
hanya hati,
tapi hati itu organ kan?
mengapa hati dipilih sebagai reseptor perasan?
siapa yang pilih lagipun sampai satu dunia guna?

hati perasaan ni takkan jatuh,
sebab kau lebih dari yang aku lihat,
dan apa yang kau sendiri lihat

10 carutan balas:

Shahriza 13 April 2009 11:22 PTG  

thumbs up...ok rr tuh....

Shemmi 14 April 2009 1:56 PG  

aku ikut baca..macam ko sedang berkata-kata..tapi...er er...x faham apa..haha!

emma songall 14 April 2009 2:20 PG  

cool!
tahniah di atas penghasilan puisi yang pertama.
not bad.

lovie say : 14 April 2009 4:30 PG  

untuk org yang pertama kali. aku bg nih!

clap..clap..clap..

revrie 14 April 2009 7:48 PG  

Words in higher definition.

Kadang kita karang puisi hanya untuk kita memahami.

ciK LyndaWawa igUana 14 April 2009 6:42 PTG  

pergh..sejak bila kamu pandai cipta puisi?
satu improvement...
huhuhu
kdg2...keadaan jugak leh wat kita buat sesuatu di luar jangkaan..

mynncinonet 15 April 2009 3:44 PG  

macam aku.

aku sedang menyukarkan pemahaman orang tentang apa yang aku rasa. tapi masih nak orang rasa apa yang aku rasa walaupon orang masih tak faham. dan kadang2 biarkan syok sendiri kot.haha..

zinnia zenith 17 April 2009 4:51 PG  

puisi satu rangkapan makna yang hanya penulis itu saja yang tahu maksud sebenar.

shye,  1 Mei 2009 6:03 PG  

sgt jeles kpd org yg berbakat dlm penulisan blog..huhu..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP