17.12.10

harap in bukan pesan terakhir 10

kau tau,

Kadang-kadang kau punya tindakan dekat orang mempengaruhi tindakan orang tu dekat kau.

Misalnya, mari kita anggap perbuatan mencubit peha adalah perkara yang sungguh keji dan menyakitkan hati.

Jadi kononnya aku bukan seorang yang suka mencubit peha orang lain. Kerana aku tau ia sungguh membencikan dan menyakitkan hati. Tapi kononnya kawan kau seorang ni suka mencubit peha kau. Pastilah kau sangat sakit hati, bukan?

Secara tak lansung ia akan mempengaruhi tindakan kau, secara tak lansung kau menjadi seorang yang suka mencubit peha. Tapi bukan peha orang lain, tapi peha kawan kau yang suka mencubit peha tu.

Walaupun kau bukan seorang yang suka mencubit peha orang, dan kau tahu tindakan kau tu bangsat dan membencikan.

3 carutan balas:

Tanpa Nama,  18 Disember 2010 4:29 PG  

boleh kata macam ni kot:
"kalau ada orang 'cubit' kita, perkara pertama kena tengok adalah dari terus fikir tapi pada yang sama kita terus cubit orang tanpa rasa bersalah...

Tanpa Nama,  18 Disember 2010 4:32 PG  

tolong abaikan komen atas..aku salah tulis..huuu

boleh kata macam ni kot:
"kalau ada orang 'cubit' kita, perkara pertama kena tengok adalah 'KENAPA DIA CUBIT AKU?AKU ADA CUBIT DIA GAK KER??' dari terus fikir 'AAAAH!!BANGSAT TOL!MAIN CUBIT2 PULAK!!(marah2)' tapi pada yang sama kita terus cubit orang lain tanpa rasa bersalah

hacimun 23 Disember 2010 6:15 PG  

cakap je lah harini kau main cubit2.hahah

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP