14.9.10

gadis dan rasional

Sebenarnya, aku rasa rasional aku sangat baik. Aku rasa aku boleh berfikir dengan baik, aku tau betul dan salah dengan senang, selalu aku rancang apa aku nak buat, aku selalu banyak strategi, apa yang aku buat sekarang selalunya sebab aku fikir akibatnya di masa hadapan.

Aku rasa banyak orang macam aku. Tapi ada juga orang yang bukan macam aku. Tapi kita lupakan, sebab kita nak cerita mengenai orang yang rasional ini.

Perlu pula diingat rasional dan perasaan ini perkara yang berbeza. Mungkin kau banyak rasional tapi perasaan kau menyebabkan rasional kau hampir tidak berfungsi. Itu yang kita panggil sebagai perasaan kau mengatasi akal kau.

Macam sekarang, aku tau perasaan aku dah macam cibai, melumpuhkan segala rasional aku. Malah aku tau perasaan cibai yang menyebabkan otak aku hampir tidak berfungsi, aku jadi tidak tahu nak buat apa, aku tidak lagi strategist, tak lagi berfikir, dan mula buat perkara mengarut-ngarut.

Keadaannya ialah kau tahu apa perlu buat, tapi kau tak sanggup nak buat atau kau tak mampu nak buat. Hebatkan perasaan?

Masa itu kau perlu belajar mengawal, sebenarnya sekarang pon aku sedang mengawal, kalau tidak kawal aku rasa aku tak tahu apa akan jadi kat aku sebenarnya.

Benda yang paling teruk dari kena tipu ialah, kau tau kau kena tipu, tapi kau tak boleh nak buat apa-apa. Sebab kau tanak orang tu blah. Jadi, kau cuma berpura-pura semua benda ok. Sampai tahap kau sanggup menolak semua orang yang nak dekat dengan kau.

Sebab kau tunggu.

11 carutan balas:

encikzamru 14 September 2010 3:09 PG  

it's like a pain in the ass.banyak lagi yg kau boleh bincangkan sebenarnya..bila kau bosan, bila kau rasa nk mampos..tu lah masa kau akan jadi sedar dan mula jadi rasional.aku makin suka baca tulisan ko pasal menda2 mcm nie dari tengok gambar ko amek letak kat sini.haha..jujurkan?sorry lah..

FatinZol 14 September 2010 3:48 PG  

aku rasa,aku sedang alami apa yg ko cakap ni..
dah tau org tu buat taik,tapi still 'xpe lah','it's ok lah'..konon2 nk bg second chance la tu..
padahal xleh nak move on senanye...
x rasional,kan..

notebook aku 14 September 2010 4:25 PG  

huhu..berkerut2 dahi aku baca post kau ni,naik juling mata den.ape pun,aku harap kau cepat2 okey. ^_^

fndrocka 14 September 2010 4:47 PG  

kita boleh rasa rasional..tapi tindakan kita tak semestinya rasional..ye dak

@DdY 14 September 2010 5:34 PG  

ako setuju ngan pe ko cakap. walaupun ada waktu2 tertentu yang wat ako rasa cam bodoh bile perasaan lebih daripada rasional akal.

.o r k e d. 14 September 2010 6:09 PG  

aku pown menunggu. tah smpai bile aku pown tatao

Kap 14 September 2010 7:58 PG  

kadang kadang rasional tak cukup.
radikal kadang kadang perlu.

aisHa 'S' 14 September 2010 8:39 PG  

Ahhhh..Benci.!!!
Sebab aku nga bt menda ni..
tau kena tipu..tapi xdpt bt pape..
sebaba masih menunggu..kahirnya apa yg jd..?

AkuKopiKauSiapa? 14 September 2010 11:17 PG  

encik zamru:

ira kau tak suka gambar aku la..kurang asam kau.haha. benda2 mcm ni tulis bukan org suka sgt baca pon.

fatin zol:
aah. rasa bodo.

notebook:
gua rocknroll selalu

fndrocka:
urm..betul

ddy:
aa..itu la nama dia perasaan mengatasi otak kau.

orked:
ia adalah berkaitan pilihan..untuk tunggu atau tidak.

kap:
urm..aku tak faham kaitannya kat sini.sori

aisha:
akhirnya kau terus tertipu jelah.huhu.

skinnyjeens 15 September 2010 1:35 PG  

dulu pena la jgak rase mcm tu. tapi lame2 sendri sedar kne let go. mmg patut tunggu utk jd setia. tp kdg2 kne let go and move on je dgn idup sndri. klau ade, ade la. klau xde, xpe. redha je, lame2 okay. ;)

Dayana 15 September 2010 10:15 PG  

i used to like what you wrote here.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP