22.11.09

sikit pasal marah

Belakangan ni aku suka tulis tajuk yang ada tulis "sikit pasal....". Sebab utamanya ialah aku tak menceritakan segalanya pasal topik yang aku bincangkan tu. So aku tulislah sikit pasal. Dan ianya sikit sebab tajuk yang aku tulis tu selalunya terlampau subjektif untuk aku cakap segalanya pasal.

Marah tu datang bila benda yang diperlakukan oleh orang lain terhadap kau, kau tak suka dengan perbuatan tu. So kau marah dengan tujuan supaya orang yang buat tu berhenti dengan tindakannya. Marah ini subjektif, ada orang marah bila dijolok bontot dengan kayu mungkin ada orang yang suka bila bontotnya dijolok dengan kayu. Terpulang kepada individu.

Lama kelamaan perkara yang kita marah dan tak marah akan berubah-ubah, ini selalunya tertakluk kepada orang yang buat kita marah, sebagai contoh , Ahmad marah bila aku menjolok bontotnya menggunakan kayu, manakala aku pula tiada perasaan bila bontot aku dijolok kayu, Jadi bila Ahmad cuba menjolok bontot aku menggunakan kayu pula, aku akan jadi marah.

Sebab,

kalau kau tak suka, kau janganlah buat dekat orang lain. Dan hanya satu cara supaya orang tu faham, ialah buat benda yang sama kepada orang itu juga lah kan?

Supaya tahu sikit, bagaimana rasanya,

*maaf, entri ni paling bangsat sekali dalam dunia, sikit emosi.

15 carutan balas:

♥CHU♥ 22 November 2009 8:14 PG  

aku suka buat orang marah dengan aku.
tapi bukan dengan menjolok bontotnya.

omarkhayam 22 November 2009 9:09 PG  

menjadi lebih bangsat bile dijolok bontot dgn kayu. takder contoh lain ker.hahaha. emo giler smpai jolok bontot.haha

mugiwara 22 November 2009 4:12 PTG  

kalau kau tak suka, kau jangan pula buat benda sama pada orang.

tapi ada juga yang tak paham, tak sedar.

kadang kadang bila kena lubang bontot sinri baru nak sedar, 'owh, aku benci benda2 ni rupanya'

aku rasa nak lempang makhluk itu sekarang ini juga!

k|ree 22 November 2009 4:48 PTG  

hurmmm...betul2...paling suka ayat..kalau ko tak suka..ko pun jangan wat kat orang lain...rasa cam nak bagi je ayat ni kat seseorg...

Shemmi 22 November 2009 9:51 PTG  

sikit psl marah..

aku cukup bengang dgn org yg marah style hempas2 pintu..hempas2 barang...rs nk terajang jek dia..dhtu x tau ujung pangkal..

haih!

I - s Y a 23 November 2009 1:35 PG  

ak tgh bygkan gangguan emosi bile org jolok bontot ngan kayu

saket kot. tak smpat nak emos.

reverie 23 November 2009 5:30 PG  

dulu2 waktu kecil, aku marah bila orang panggil ku dengan nama bapa aku. Tapi sekarang tak dah. :)

misz benida 23 November 2009 5:32 PG  

cool bro.
kdg2 kbgsatan itu wak kta puasss..hehe
cop,aku xmghasut.

hans 23 November 2009 6:56 PG  

nih ko marah2 asal?
bontot ko kena jolok dgn kayu ke?
haha

AkuKopiKauSiapa? 23 November 2009 10:20 PG  

chu:
cuba kau try jolok bontot org dengan kayu.huhu

omar:
haha..tu la psl.

dak wan:
erk.

mugiwara:
tolong aku,

kiree:
huhu..tolong apis jugak.

shemmi:
mesti bf kau mcm tu.

isya:
hahahaha...

reverie:
huhu..biasa..aku dulu pon mcm tu gak..sekarang layankan aje.

benida:
aa..aku kurang faham..

zack:
haha..btol..dengna ganas.

hans:
takla kene jolok..tapi sakit hati die mcm tu lah.

k|ree 23 November 2009 4:19 PTG  

tolong apa pulak nie...?nak suh bagitau kat orang tue ke...?hehehe...

apekzer 25 November 2009 2:33 PG  

ermm.. buntot? aku suke bontot ayam... sape suke angkat tangan....

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP