25.11.09

Harap ini bukan pesan terakhir 2

DSC_0024
(Serius gambar takde kene mengena)


Maaflah kalau dah beberapa entri belakangan ni semua berkaitan emosi, biasalah orang tengah marah memang macam tu. Tapi sekurang-kurangnya tak delah aku memaki hamun dalam blog dan menulis siap dengan tanda seru banyak kali sebagai contoh :

Babi lu!!!! bapak aku, bapak aku punya pasal lah!!! ni yang aku bengang ni!!!.WARGHH!!!!!

Mesti korang baca dengna menjerit-jerit kan? haha

Jadi terus kepada topik, ini beberapa hal aku ingin cakap,

1. Ada beberapa pesan yang aku cakap, kepada siapa-siapa lah, ada masa nanti, yang kau akan rasa apa aku cakap mungkin berguna. Aku rasa Nabila Farhana kalau membukukan pesanan aku, mesti dah tebal gile dah. haha. Kalau rajin kau carik lah dalam blog ni melambak.

2. Yang menjadi lelaki berani ialah egonya, bukan sebab lelaki itu berani, tapi disebabkan egonya. Egonya untuk nampak berani menjadikannya berani. Jadi kita boleh nampak betapa lelaki ini bersifat luaran, egonya untuk menunjukkan perkara yang diluar.

3. Ego perempuan lebih bersifat dalaman, jadi sebagai contoh, bila bergaduh 2 orang perempuan, egonya yang dalaman itu akan lebih menjarakkan hubungan dan lebih tak bercakap. Tapi kalau luaran seperti sifat takut, mereka sangat rendah egonya.

4. Sebab itu lelaki kalau bergaduh, sekejap dan kemudian berkawan baik.

5. Dan sebab itu lelaki je yang pujuk perempuan.

6. ini je mampu sy tulis.

10 carutan balas:

farra 26 November 2009 2:36 PTG  

nape bf saye x pujuk2 sye ni...?
dye perli lagi ade la...
rye2 aji ni crik gadowh plak dye,..
sdey tol
=(

AkuKopiKauSiapa? 26 November 2009 9:58 PTG  

sbb kau anak pertama.
kurangkan ego, pasti ok.

hana alizaini,  26 November 2009 11:08 PTG  

mana tau dia anak pertama? curious gle weyh.

misz benida 27 November 2009 12:10 PG  

aku cool.
tpi aku ego.
i admit that.
huhu.

buku kira kira 27 November 2009 12:46 PTG  

napoleon( ntah betolke tak eja dia) kata..there are two forces that unite men- fear n intrest..

aku caya dan aku rasa ko pun caya kat mamat gangster tapi jiwang nie..

Ira Hani 28 November 2009 6:53 PTG  

yeke salu lelaki yang pujuk perempuan? kadang2 lelaki terlalu ego sampai xnak mengaku kesalahan sendiri.. akhirnya perempuan jugak yang selalu mengalah kerana kelembutan hati mereka..

Dak Wan 28 November 2009 8:15 PTG  

Mengalah dgn memujuk lain ahhh. Mmg pompuan tak mo pujuk pon. Paling2 pon pompuan tu diam jewr ah.

♥CHU♥ 30 November 2009 8:15 PG  

lansung la tak.
mnade lelaki yg pujuk pmpuan ble merajuk.
dusta semata-mata.
harapan la.
ego mereka kan luaran.
nak tunjuk superior.
nak tunjuk mereka hebat.
alih2 perempuan yg dok merayu.
heh.

atiqah 20 November 2010 8:52 PTG  

aku setuju.Aku pon ego jugak.Tapi tak kisah la perempuan atau lelaki dua dua ego. ;p

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP