22.2.09

ayat-ayat suka

aku tengok balik post-post aku yang lepas. saja. bosan. banyak rupanya ayat-ayat aku yang aku sendiri suka. mungkin macam bodoh bila suka dengan apa yang aku sendiri tulis. atau mungkin aku tulis di luar sedar aku sendiri. lebih bodoh.

tapi tak apa,

biar aku senaraikan apa ayat-ayat yang aku suka. macam nasihat untuk diri aku sendiri. mungkin berguna untuk semua juga.

1. Tolong faham setiap orang lain, bila cara penerimaan kita berbeza, orang yang bagi pon akan berbeza lah. setiap orang berbeza keadaan, berbeza situasi, fahamlah keadaan orang lain. jangan fikir diri sendiri.

2. kadang-kadang tidak berbuat apa-apa adalah langkah paling terbaik sekali untuk membuat penyelesaian.

3. rupanya kebangan wanita terletak pada batang lelaki. haha

4.bila serabut semua jadi laju, masa seperti suntuk dan tidak cukup, semua tidak kena, takde yang betul. bahagia menenangkan.

5. Pendidikan Islam di sekolah sepatutnya mengajar pandangan islam tentang agama lain. ataupun pandangan islam tentang dunia. Ajar tentang mengapa islam ini agama yang paling sempurna. Ajar tentang agama islam itu sendiri. bukan ajar baca doa, baca quran atau cara sembahyang. Islam bukan mengenai itu sahaja bagi aku

6.Kerana manusia ini bila hilangnya satu benda baru tahu rindu. bilakah jam tangan kamu paling terasa berguna sekali. Jika kamu jawab semasa ingin melihat waktu. tak tak. Jam tangan kamu paling terasa berguna sekali sewaktu kamu kehilangan jam tangan kamu. Masa itu baru kau tahu betapa jam tangan itu sangat berguna dalam hidup kau.

7. dia macam kita ada ayat Bismillah depan rumah, tapi biarkan pintu terbuka, dengan harapan pencuri takkan masuk. berjayakah?

8. selamat tahun baru untuk kali yang ke dua ribu sembilan.

9. Jika Malaysia ini kolot dengan budayanya, tidakkah kamu rasa itu yang perlu dijaga?

10.mari mari kamu kesini. aku mahu "swipe" kad Maybank aku ke alur faraj kamu. mana tahu akan keluar duit melalui alur punggung kamu.

11. jika aku berjaya berubah walau untuk 3 peratus sahaja. aku percaya aku tetap memperbaiki diri aku daripada tidak memperbaiki lansung.



ada lagi. tapi malas pula aku nak copy semua. apa-apa. selamat membaca sahaja.

9 carutan balas:

omarkhayam 22 Februari 2009 10:21 PG  

no 4,6,9,...perlu dipikirkan. 3 dan 10, tidak perlu dipikirkan...heh.

pelangi,  23 Februari 2009 4:59 PG  

no 10 = ayat plg klaka pernah baca.
hampir gelak berguling-guling.

AkuKopiKauSiapa? 23 Februari 2009 5:38 PG  

ketidaksempurnan:
haha...

omarkhayam:
huhu. byk lagi yg perlu dipikirka

revrie:
mungkin. tapi seronok pulak bace ape yg aku sindri tulis. dan hanya ingin berkongsi bersama

pelangi:
huhu. aku pon gelak gak bace yg tu. huhu

bintangkental 23 Februari 2009 8:15 PG  

kdg2 kita tk sedar perkara yg kita kutuk tu la paling rapat dgn kita... renung2kn la k..

amy-irol 23 Februari 2009 7:49 PTG  

awak bukan penulis yang hebat...tapi aku suka dengan ayat kamu!

**p/s:bisakah wang kuar dari buntut??huhu **sangat gatal!

Sweet Thinker 24 Februari 2009 7:25 PG  

haha. ko punye ayat mmg best.

ღ lyne ღ 24 Februari 2009 7:25 PG  

omg.. kamoo tgh bosan ke apa neh??

Shamsul Aizat 25 Februari 2009 7:10 PG  

aku suka penulisan kau. penggunaan bahasa melayu yang tersirat dan penuh makna. aku tidak gemar membaca blog lain yang terlalu banyak singkatan. pening.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP