15.11.10

Ani yang dulunya dara

Aku terfikir. Macam mana kalau kita buat filem, berdasarkan video 3gp melayu? kira, bagaimana agaknya keadaan sebelum video itu dirakam? keadaan selepas video itu dirakam? apa ayat yang digunakan sampai pompuan tu sanggup dirakam?

Aku mahu tahu behind the scene atau di sebalik tabir rakaman video 3gp melayu yang hangat. Pasti best kalau buat short filem. Kira mungkin filem tu akan start dari video 3gp yang terkenal(suapaya semua orang tahu. Sebagai contoh, "najwa Ampang") tu habis. Kira konon mamat A dah pancut. Filem tu akan start dari situ. Tak tunjuk la lucah-lucah. Tapi aku nak cuba sampaikan keadaan selepas tu macam mana. Kira mungkin akan kelam kabut kemas atau apa. Atau mungkin tiba-tiba mak bapak dia balik. Mesti best.

Jadi aku sudah buat satu skrip. Aku sertakan video sebagai rujukan.


pelakon :

-Budak lelaki berumur lingkungan 17 tahun, budak KL asli, sekolah tak pandai, bajet urban, dikelilingi rakan-rakan yang bajet urban jua. Gemar shuffle dan bercakap dengan nada kuat.Aku beri nama Aznan

-Budak perempuan berumur 16 tahun, percaya pada cinta sampai mati, dan berambut basah. Aku beri nama Ani.

OK,

ceritanya

Ani dan Aznan sudah bercinta setahun.

Aznan merupakan seorang yang kaki perempuan. Kawan-kawannya semua respek Aznan sebagai playboy sekolah. bertambah respek bila Aznan yang muka buruk dapat banyak awek. Salah seorang awek Aznanl ialah Ani. Si rambut basah.

Itu hari Aznan keluar dengan Ani di KLCC. Kawan-kawan Aznan yang lain semua tunggu dekat BB. Diorang kata mahu lepak tepi-tepi Sungei Wang, sebab semua orang pon lepak tepi-tepi Sungei Wang, siapa tak lepak tepi-tepi Sungei Wang, tak cukup remaja kata mereka.

Mula Aznan dengan Ani mesra-mesra bertepuk tampar di Taman KLCC. Sudah boring bertepuk tampar, Aznan tenung KLCC, dari jauh. Dia cuba ukur KLCC dengan meletakkan jari di mata dan mengukurnya di sebelah KLCC. Dalam hati Aznan cakap, "Kecik je KLCC ni rupanya"

Tiba-tiba Aznan tanya Ani yang sedang sibuk membasahkan rambutnya itu,

Aznan: "B, u rasakan, KLCC dengan I mana lagi tinggi?", sambil masih mengukur ketinggian KLCC menggunakan jari dari sudut matanya.

Ani : "Hurmm..I rasa KLCC la. Tapi bila tengok dari sini macam u je lagi tinggi. I confuse", sambil mula mengeluarkan syampu dari beg tangan yang di beli di danau kota.

Aznan : "B..u ni, jangan la macam-macam, cakapla sapa lagi tinggi"

Aznan: "ok, i dah buat keputusan, i rasa KLCC lagi tinggi dari u"

Aznan : "APAA???KLCC??..sebagai orang urban, i mesti merajuk, sekarang i nak merajuk", sambil keluarkan telefon dan telefon kawan-kawannya.

Ani : Aznan!!!. sori Aznan..I tak sengaja, i sayang u..i rasa u lagi tinggi. I tak pilih KLCC

Aznan : "u dah kecewakan i, sanggup u pilih KLCC dari I.i dah bagi pilihan. I tak penting. I rasa i lagi tinggi dari KLCC. Tak percaya cuba ukur. macamni kita BREAK je lah!!

Aznan sudah lari sampai pavillion jmpa kawan-kawannya. Ani kejar Aznan.

Kemudian.. ini sambungannya





Selepas kejadian ini, Ani sudah tidak tahu malu, dalam teksi, belakang semak, tepi tangga, semua dia bantai jadi port.Setakat tepi jalan tiada hal.

Sekarang, Ani tidak lagi dara. dan sudah blonde pula.

Dengar cerita, Aznan sekarang sudah menetap di new york bersama rakan-rakannya.

29 carutan balas:

Shahrul Yusof 15 November 2010 pada 4:10 PTG  

Like!

Haha. Macam cilake la cerita ko. Pasal video ni rupanya.

Pasal si Aznan tu muka buruk memang gua tak menafikan.

bungacahaya 15 November 2010 pada 5:13 PTG  

Ko citer pasal aznan ke Jamal ni? Ani tu rambut basah mandi wajib ke? Dia projek ngan saper..?

Nk wat muvee kena clear sinopsi bro. Bru layan. Kehkehkeh. Cadangan saya : Pengarah Anak Tok Usop.

haneelah 15 November 2010 pada 10:17 PTG  

sbb tak nak break up sanggup buat benda macam tu..that's so stupid

AkuBukanLelaki 15 November 2010 pada 10:38 PTG  

Ani - malang tol dpt Aznan
Aznan - malang tol dpt Ani
Kawan2 Aznan - sgt hebatt sbb bjaya rakam aksi spontan ni

ahahhahaa....

Tanpa Nama,  15 November 2010 pada 11:51 PTG  

haha..aku br tgk vid nie smlm..mmg sengal nye pmpn la..t kompem laki 2 tgglkan pmpn 2 gak..shit tol~

Tanpa Nama,  16 November 2010 pada 2:03 PG  

Sumpah, perempuan tu memalukan
T__T

JaJOL 16 November 2010 pada 2:19 PG  

owh dah dok newyork skang? ok... approved! HAHAHA

karatz 16 November 2010 pada 2:34 PG  

mamat ni hensem gila.awek dia pun hot dan cun gila babi.tapi apa guna,dua dua bodoh tapir!

p/s:hensem dan cun yg kelakar!

Sir Faiez Ali 16 November 2010 pada 3:20 PG  

damn, aku tak pernah lepak tepi-tepi sungei wang.

Yatre Hayati 16 November 2010 pada 7:29 PG  

hahaha..ini kelakar. sungguh.....entry kreatif

Sofiya 16 November 2010 pada 7:57 PG  

cliche betul lah aznan. dengan klcc pun nak jeles

popsoda,  16 November 2010 pada 9:50 PG  

aku rasa ni orang paling bodo penah aku jumpa. sbb org ketiga dia KLCC. pun nak break. bodo! hahahaha. tapi kawan2 dia xleh blah hahaha. "weh jangan bodoooo.. dia letak racun tu bodo!!" haha.

ish. wat malu org malaysia jek

yaya 16 November 2010 pada 4:53 PTG  

terbaik wehh. Aq share link ni kat FB beb.

durrah 17 November 2010 pada 10:24 PTG  

memalukan golongan muda je.. aku rela pilih KLCC. muka pecah rumah.. yek yek

Unknown 18 November 2010 pada 5:29 PG  

muke pecah. hensem agi micheal cera dalam scott's pilgrim...

dem u klcc.ari2 tgk pun bleh jeles.

George M. 18 November 2010 pada 6:46 PG  

ngahaha..
nice one weh.
lama xdgr idea2 karut tntang filem2 pendek ko.
hahaha..

Tanpa Nama,  18 November 2010 pada 10:16 PG  

nice flow kelaka pn ade.!

Asrulsani 20 November 2010 pada 4:36 PG  

hari tu aku baca je entri kau.. tak tengok video. lepas tu aku nampak kat fb ada orang share video 'hitler dgn kes comolot' (aku tak tengok lagi).. yang aku rasa macam ada kaitan dengan video kat atas ni.

haha.. mula-mula aku ingatkan yang pasal klcc tu kau saje selitkan. rupanya memang dalam video ni ada sebut pasal klcc. tak sangka aku orang macam ni pun ada..

cik nurulain 21 November 2010 pada 2:08 PTG  

mula-mula aku baca entry kau ni, aku macam nak kutuk kau. sebab kau ni prejudis sgt dgn budak shuffle. dari dulu macam banyak kau kutuk budak shuffle.

tapi baca sampai habis, memang tak boleh blah. ok, part klcc tu aku ingat lawak bodo je rupanya memang ada. bengong. pompuan tu bengong gila. laki lak, si pompuan da bagi, amek jela kut.

Allia Ash 21 November 2010 pada 10:38 PTG  

mmg damn ar!new york hangguk dia!muka cm nk mintak pelempang je..geram tgk

Tanpa Nama,  23 November 2010 pada 9:59 PTG  

pergh!! cite boleh tahan...
boleh jd skrip writer ni.. yeah!!

doyah 23 November 2010 pada 10:00 PTG  

wahahaha. mantab cerita ni. stim 2 saat. ahhaa

ada van de kamp 26 November 2010 pada 9:07 PG  

akhirnya jmpa jgk benda ni. org syik ckp je psl vid klcc ni. haha lwk. mmg murahan :(

Auni Aizie. 29 November 2010 pada 1:45 PG  

bodo gila niii. mana maruah tah. ish ish ish ishhhhhhh

Cik Buya 6 Disember 2010 pada 12:06 PTG  

kehkeh. sesuai dengan video beb cerita ko ni.

Tanpa Nama,  12 Disember 2010 pada 12:14 PG  

pompuan bodo bg cmtu jer..
jantan lak untung dpt free2 wlaupun muko tu da buruk tahap babeng..
member2 dia lak dpt record sambil stim n xdpt pape pun..
memang ni lah golongan manusia yg bleh wat bumi t'belah dua..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP