14.11.08

apa yang kau nak?



edit sedikit dengan photoshop.
D40xF41/1800iso 100

Aku pon tak tau ape signifikasi gambar di atas dengan ape yg ditulis di bawah
Dalam dunia ni.ape saje yang kau nak.cakap je ape.kau akan dapat.tapi keinginan tu mestilah berterusan, tanpa putus asa, tanpa berhenti mencuba. akan dapat.tapi dengan syarat. LAMA, SEKEJAP,SUSAH, atau SENANG.

sekurang-kurangnya ia bagi aku. tapi aku rase memang betul pon. bayangkan ahmad seorang yang miskin. ahmad nak sangat radio. walaupon ahmad seorang yang sangat miskin, die akan tetap akan dapat membeli radio jika keinginannya berterusan setiap hari.setiap hari ahmad akan mengumpul duit, tak kira berapa sedikit, untuk mebeli radio. tetapi masalahnya cuma satu, susah dan lama.
Keinginan. keinginan yang mendalam dan berterusan kepada sesuatu benda membolehkan kau membuat ape sahaja dan mendapat ape sahaja. kalau tak setuju, maki hamunlah aku. aku tak kesah. ini ape yg aku fikirkan.










2 carutan balas:

apekzer 16 November 2008 pada 1:08 PTG  

pernah dibincang suatu ketika dahulu.. tapi kite tak minum kopi malah minum teh o ais secara berkongsi...

Ajeem 19 Disember 2008 pada 8:10 PG  

saya setuju sangat...bak kata falsafah barat"what u beliseve is true"...saya tambah sedikit dari sudut agama..keinginan/impian positif haruslah disertai dengan DOA dan KEYAKINAN serta KEPERCAYAAN.nak ulas sikit lagi:

1. DOA- Apa sahaja yang lahir dari hati/minda kita sebenarnya merupakan doa apatah lagi ia diungkap dalam ibadah. sebab itu kita dinasihatkan agar menjaga lidah kita kerana ia amat berbisa berbanding mata pedang.

2. KEYAKINAN- Masih ingat lagu sudirman?.Antara bait kata yang hebat adalah ;yakinkan boleh;.tanpa keyakinan sesuatu impian itu ibarat angin sepoi yang bertiup seketika sahaja.

3. KEPERCAYAAN- Sebelum kita percaya kepada hal/benda/makhluk lain kita harus percaya kepada diri kita terlebih dahulu. ibarat akar pokok yang bertapak didalam tanah kemudian membina 'rangkaian' luar skop yang dikuasai.

panjang juga ulasan/komen dalam blog kopi ni...boleh jadi entri baru dalam blog sendiri..hehehe...

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP