8.8.11

Mengada bukan manja

Dua perkara yang orang keliru. Bagi aku.

Mengada-ngada dan juga manja.

Bagi aku dua benda ni lain. Lain sangat.

Manja mungkin digambarkan sebagai sikap yang kuat meleset. Bersikap bergantung. Cakap lemah lembut. Pijak semut tak mati.

Mengada-ngada mungkin mudah digambarkan sebagai, "princess" - kuat merajuk, kehendak hati yang kuat dan mesti dapat, jual mahal. terlampau mahal.

Aku boleh tahan orang yang mengada-ngada. Tapi bila aku tahan, aku harap orang yang mengada-ngada tu menghargai sifat aku yang aku tahan ni dengan kurangkan mengada-ngadanya.





3 carutan balas:

zaRain 8 Ogos 2011 pada 7:52 PG  

sorila..aku rase ppuan mmg ada dua2 sifat ni..cube bergantung kat dia je nk balancekn..

Tanpa Nama,  8 Ogos 2011 pada 11:14 PG  

Mendalam. Aku prefer untuk manja dari mengada-ngada. Manja ada konteks yang lain sikit. Contoh : kucing.

Tanpa Nama,  9 Ogos 2011 pada 6:36 PG  

rasanya saya ada dua2 sifat sekaligus (_ _")

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP