23.10.12

Permulaan

Permulaan bagi blog yang kau biasa baca, kebanyakannya blog gadis bertudung, dan comel, atau lelaki yang kononnya hensem, menulis mengenai artis atau apa mereka buat sehari-harian, bila lama dah tak menulis atau update entri baru, ayat pertama yang kau akan baca mungkin berbunyi "blog ni dah bersawang dah *sapu sapu sawang"

Blog dah bersawang?

Blog dah bersawang?

Blog dah bersawang?

Kira dalam blog kau ada labah labah?

Maaf, aku paling tak boleh terima ayat "blog dah bersawang", atau komen sesuatu dan ada *lariii. WTF?



Jadi ,

aku da lama tak menulis, macam dah hilang rasa untuk menulis. Masa mula-mula semangat update blog hampir tiap-tiap hari. Kadang kadang terlebih siap sehari 2 entri terus. Sekarang dha kurang

Permulaan semula ni aku nak tulis mengenai diri aku sendiri.

Banyak betul permulaan belakangan ni, kau tak sedar kadang kadang permulaan kau mula pada umur kau 25 tahun atua mungkin lewat gila babi. Permulaan yang bagi aku bila kau buat atau dapat atau menimpa benda baru, dan apa yang kau buat tu kau rasa untuk selama lamanya.

Baguslah kalau sedar bila permulaan kau. Kalau kau mula awal maka pastinya kau akan lebih hebat dengan apa yang kau sedang buat.

Bapak aku kehilangan mak aku pada umur dia 55 tahun. Maka pastinya itu satu permulaan baru untuk dia. Berhenti fikir orang lain yang pergi sebagai satu pengakhiran. Jujurnya, bila orang dekat atau yang aku paling sayang pergi, aku selalu anggap pengakhiran untuk aku.

Dah banyak kali.

Aku rasa hidup aku dan tiada guna. Sebab bila kau rancang kehidupan kau untuk bersama dengan sesetengah orang dan tanpa kau sangka orang tu dan tiba tiba beliau tiada. Benda yang kau rancang bertahun-tahun lamanya sekarang punah ranah hancur berkecai.

Untuk anggap perkara itu sebagai permulaan pastinya sukar. Sangat sukar. Percaya cakap aku, aku tau. Jujurnya pasti aku akan merancang tanpa melibatkan orang lain. Tapi sukar juga kerana jika rancang tanpa melibatkan orang lain pastinya kau akan jadi orang yang mementingkan diri sendiri.

Beberapa perkara yang aku belajar ialah, jangan rancang, spontan, ikut flow tapi bukan membabi buta, dan fikir sebelum buat keputusan dan jangan menyesal dengan segala keputusan. Jangan.

Beberapa benda yang kau tak boleh nak lawan bila itu ketentuan.

Mati dan JODOH.



6 carutan balas:

Tanpa Nama,  23 Oktober 2012 1:05 PG  

I've been reading ur blog for years..keep on writing..it inspires me sometimes :)

syuhadaa 23 Oktober 2012 3:49 PG  

Mulakan permulaan yang baru ini dengan lebih baek!

Evagurl Izma 23 Oktober 2012 4:00 PG  

ko perlu tahu, ramai yang rindukan penulisan ko!

welcome back :)

Rara Nasiha 23 Oktober 2012 4:55 PG  

bersawang? lari? sumpah aku terasa. hahahaha

Tanpa Nama,  23 Oktober 2012 7:35 PG  

BETULLAH TU...tapi bukan lah jangan ranncang. sediakan target.. kemudian go with the flow

pemuzik jalanan 24 Oktober 2012 3:51 PG  

Kalau tak rancang apa pun tak boleh jugak. Itu kira macam usaha kita la.

Tapi, soal jodoh dan mati tu mmg Tuhan saja tau.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP