15.3.12

dah lama tak cerita pasal isu sosial

Aku sebenarnya nak carik rumah sewa baru.


Rumah yang aku duduk sekarang ni dia punya bangang punya tuan rumah tu, setelah sekian lama, rupanya dia nak penyewa kat rumah ni majoriti berjantina perempuan. Sekarang majoriti lelaki. Jadi yang penghuninya lelaki kena keluar. Kononnya kalau lelaki yang sewa rumah akan rosak.

Macamlah aku duduk kat sini setiap hari aku kopek tile rumah dia satu satu ke. Jadi dalam hujung bulan empat aku kena keluar.

Aku suka sini, sebab selesa, privasi, cahaya pagi yang cantik, fasiliti semua ok. Orang dalam rumah ni pon semua ok buat hal masing masing. Aku suka macam tu. Jadi aku boleh buat kerja dalam bilik merangkap tempat kerja aku tanpa diganggu.

Jadi aku cariklah rumah,

Hasrat ingin sewa rumah supaya nanti lepas kahwin kira aku dah siap siap prepare untuk Nabila Farhana so dia tinggal bawak body dia je.

Jadi aku cari,

Requirement nya mestilah selesa, matahari cantik masuk tingkap di pagi hari, tingkap yang besar, gated, unit rumah tu menghadap dinding rumah depan, aku tak suka style flat yang tengah tengah dia kosong then ada open space kat tengah tengah tu, terlalu terbuka, then kecik ke besar ke, berapa bilik aku tak kisah sangat.

Then tengok harga. Fuck! RM1300-RM1800 sebulan.

Ini macam baik aku beli rumah je. Kalau lepas kahwin mungkin takpelah, ini sebelum kahwin aku dengan nak kumpul duit berpuluh puluh ribu ni dengan nak bayar sewa rumah lagi.

Kuala Lumpur betul betul membunuh.

Jadi kaitannya dengan kehidupan sosial.

Dalam entri aku yang aku tak tau bila aku ada cerita pasal tempat sekeliling dan kehidupan sosial.

Bila kau dah ada anak, pastinya anak kau akan terpengaruh dengan kawan-kawan sekeliling dia. Jadi jika kau duduk di Sepang, pastinya anak kau akan jadi tipikal budak sepang, kalau kau di Ampang, anak kau jadi tipikal budak Ampang dan begitu juga kalau kau di Subang.

Jadi sekarang kau pilih yang mana?

Masalahnya, pilihan kau tu berkait rapat dengan status kewangan kau. Jadi, budak Sepang dan Hulu Selangor akan terus menjadi budak Sepang dan orang di sepanjang laluan MRR2 ni akan terus menjadi budak di sepanjang laluan MRR2.





3 carutan balas:

AkuBukanLelaki 15 Mac 2012 pada 8:37 PTG  

aku suka dok kampung..umah kampung dan hidup style kampung



grrrrrr aku benci bangunan tinggi2

El 15 Mac 2012 pada 8:41 PTG  

hahaha. baik pilih subang atau area shah alam...kalau ampang tu macam kebandaran sangat..takut nanti anak jadi terlebih urban plak.


kalau flat atau apartment harga 1300 baik cari rumah jelah. hahaha

Tanpa Nama,  21 Mac 2012 pada 10:17 PTG  

HAHAHA~

aku nak tolong gelak je.
sepang ke subang ke, mrr2 ke..
memang nak gelak

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP