7.7.10

mari aku ajar pasal bergelak ketawa

22

33
d40x>>photoshop>>tunang diana dan mahathir part II

Sebenarnya aku tanak tulis entri baru, tapi disebabkan aku sedang ingin cuba komen. Sebab semalam aku comment kat diri sendiri pon tak keluar. Punya la bodoh. Dan akhirnya aku guna semula sistem comment disqus. Dan aku set supaya entri baru sahaja guna disqus. yang sebelum ni tak payah. Jadi aku terpaksa post entri baru untuk tengok keberkesanannya.

OK, kepada topik.

Ada orang tengok-tengok kamera aku sejurus lepas aku ambil gambar dan dia tanya, "saya pelik lah, apesal awak punya gambar semua orang gelak macam suka gila babi, ape awak cakap kat diorang eh, sampai gelak macam tu sekali?"

1. Kau perlu aim orang, siapa yang boleh jadi pemangkin untuk semua orang lain gelak, orang-orang yang biasa aku aim selalunya ialah yang paling mesra, yang paling kuat gelak, dan selalunya perempuan la. Disini kalau kau lelaki, kau perlu tackle sedikit orang yang diambil gambar sampai dia rasa suka sikit kat kau, dan akhirnya berasa selesa dengan kau dan akhirnya tak malu untuk gelak sesuka hati dia.

2. Perkara-perkara seperti speed, komunikasi, first impresion aku rasa itu semua biasa dan pandai-pandai korang lah.

3. Bagi orang yang suka untuk amik outdoor macam aku, sejam pertama perlulah digunakan dengan sebaik-baiknya, shoot yang aku dah plan sebelum pergi ambil gambar selalunya aku setelkan untuk sejam pertama, sebab lepas itu semua orang dah penat, dan susah dah.

4. Yang paling terakhir yang paling aku selalu guna dan setakat ini tak pernah gagal ialah rahsia. Kalau nak tahu jom ikut aku hari sabtu ni di taman tasik perdana. Untuk ambil gambar kawan-kawan wanida ezreen keluar bersama.





blog comments powered by Disqus

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP