30.9.10

perkara gadis lihat

Definisi cool itu mungkin berbeza-beza bagi setiap orang. Ia sellaunya berbeza mengikut peringkat umur. Dari zaman masa kecil-kecil mahu jadi raksasa kerana boleh hancurkan bangunan, kemudian main gitar dan menulis blog sudah menjadi cool bila usia sudah remaja.

Kemudian bila tua duit menentukan tahap cool anda. kemudahan-kemudahan seperti rumah atau bilik yang boleh bawak balik perempuan setiap masa dan sesuka hati dan juga kereta yang laju dipandang waktu remaja.

Mahu seronok katanya.

Gadis-gadis seeprti biasa memandang perkara yang cool dalam lelaki. ia berbeza mengikut peringkat umur. Bagi umur aku seperti sekarang ini. Gadis-gadisan memandang wang dan kemudahan-kemudahan seperti di atas yang aku sebut dan bukan lagi perkara-perkara yang dilakukan oleh mereka. Tidak kira jika lelaki mereka tokey ganja sekalipon, mereka tetap akan suka.

Jadi untuk umur seperti aku sekarang, tidak kira betapa baik, lemah lembut dan penyabarnya kamu. Tiada gadis yang mahu.

Itu mungkin pada masa gadis tersebut berumur 19-23 tahun. Tapi mari lihat jika umur mereka sudah beralih kepada 25 tahun dan ke atas, yang mana mereka dalam kepala cuma ada kahwin.

Adakah yang dilihat tadi perkara kemudahan-kemudahan tadi yang dipandang?

Pastinya perkara yang dilihat yang paling utama ialah wang, dan perangai. Kemudahan-kemudahan tadi cuma perkara yang sementara semasa kamu masih tidak matang dan kamu cuma anggap perkara itu sebagai cool pada usia kau sekarang.

orang memilih, adalah kerana perkara yang bakal berlaku di masa hadapan. jika tidak, orang tak akan kisah pon dengan pilihan.

Semoga apa yang aku tulis memberi panduan.

7 carutan balas:

Shahrul Yusof 30 September 2010 pada 2:48 PG  

Perempuan memang amat mudah dibentuk bila dirinya difahami. Jika pandai pujuk rayu, segala turutan lelaki akan diturutinya.

Masalahnya sekarang ni, perempuan sekarang ni lebih mudah termakan pujuk rayu dengan setiap kotak bodoh di ruang tamu setiap rumah rakyat Malaysia.

Isyh, isyh, isyh.

Dayana 30 September 2010 pada 3:07 PG  

A cool guy to me is a guy who can be friends with my friends, hang out with my family members, have the same wavelength as I do, and listens to good music.

oren,  30 September 2010 pada 4:31 PG  

"orang memilih, adalah kerana perkara yang bakal berlaku di masa hadapan "

tudiaa..100% untuk quote yang ini

skinnyjeens 1 Oktober 2010 pada 8:04 PG  

:)) sesetgh pmpuan la kot mcm tu. maybe sbb dorg belum ckup experience, so dorg mncuba je sbb curious. tp kalau da smpai balik umah laki, adoi. susah la kalau bwat mistakes mcm tu. bkn bleh undo pun.

Tanpa Nama,  1 Oktober 2010 pada 11:43 PTG  

pada aku definisi cool pada gadis dan lelaki adalah sama cuma bergantung pada watak seseorang itu. shakespeare tak silap aku de ckp yg dunia ni adalah pentas lakonan. sume org ade watak yg di lakon kn. so bile watak sesorg itu adalah student yg perwatakan sepatut nya adalah belajar, mmg akan di pandang x cool lgsung sbb belajar itu sama dgn nerd atau boring.
lg stu kalo watak sorg itu adalah cikgu. die msti x pndang memiliki camera dslr adalah cool.pham x?
so kesimpulan nye de stu watak yg mmg kite sume dibentuk sejak belum lahir lagi..iaitu hamba ALLAH.renung2 kan dan slamat beramal..

- 3 Oktober 2010 pada 8:39 PG  

nice entry! ^^

tp ntah..aku nmpk kwn aku yg di sana tetap setia dgn bf dia yg perangai panas baran.

n aku nmpk jg kwn aku yg di situ tetap syg dgn bf dia yg pelajarannya x stinggi pljrn kwn aku.

n kwn aku bjanji akan syg bf dia 4ever.

entah..

pelik kan?

^^

Tanpa Nama,  4 Oktober 2010 pada 10:02 PTG  

pls guide me~
hurmm entry ni de kene mngene
ngn aku... slh ke mmilih? tp aku bkn nk y super duper baguih... tp kite perlu mmilih utk mse hadapan. errr kan?

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP