22.8.10

harap ini bukan pesan terakhir 8


1. Sebenarnya, tak salah untuk give up, sebab bila kau give up, nanti kau baru perasan kau dekat mana sebenarnya, nanti kau tersedar lah. Bila kau tersedar, baru kau tau apa yang kau nak kena buat.

Give up penting, supaya kau tak terus membodohkan diri.

2. Kawan aku ada cakap, "weih mushi, aku rasa kau salu dapat apa kau nak". Jujurnya aku rasa memang selalu aku akan dapat apa yang aku nak. Sebab aku selalu 'aim' gila babi. kira aku selalu berusaha sampai aku dapat. Bukan petik jari terus dapat. Dan sangat penting untuk kau tau apa yang kau nak.

Dan sebab itu aku tak dapat apa-apa, sebab aku tak tau apa yang aku nak.

3. Paling penting untuk kau menjadi diri sendiri. Kiranya, jika kau berkenalan dengan ada seorang gadis ini, semakin lama kenal nanti pasti akan dia beritahu dia suka mamat yang begini dan begitu dan begini dan begitu.

Sangat penting untuk kau tidak mengendahkan apa lansung yang dia cakap. Dan tidak ikut lansung dengan apa yang dia suka.

Sebab nanti kau jadi merepek. Dan dia cuma suka mamat yang begini atau begitu atau begini dan begitu, bukannya dia mahu kau menjadi begini dan begitu begini dan begitu.

4. Jangan tanya, buat je.

Lain kali,

blog comments powered by Disqus

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP