3.2.10

Aku menjawab soalan hal berkaitan

GF saya selalu sangat mintak break. Saya rasa kadang-kadang dia nak ugut saya je. Macam mana saya nak tahu dia memang serius atau nak ugut je?

Selalu kalau nak break up ni, jenis yang macam marah-marah sambil mintak break tu sellaunya itu jenis yang kejap aja. Nanti tak berapa lama dengan cakap yang betul dan kawalan perasaan yang efektif mungkin akan ok balik. Sebab masa tu rasa dikawal marah. Semua benda jadi tak betul.

Yang bahaya ialah secara perlahan. Berbincang dan akhirnya kata putus ialah break aja. Sebab kepututsan itu akhirnya berdasarkan waras. Sudah fikir-fikir dan rasa palig bagus break aja.

Apakah motif sebenar perempuan nak time?

Ada beberapa sebab selalunya dan antaranya ialah perasaan muak. Muak sudah terlampau lama dan bila dah mula pandang orang lain. Aku cakap pandang aja, belum start lagi.

Masa ini lah ayat "saya nak time", atau , "i nak time", atau, "saya rasa kita perlu rehat", dan sebagainya yang menggambarkan maksud yang sama lebih kurang. Ini adalah untuk orang yang cakap tu merasai macam mana kalau kehilangan betul-betul. Dia sedang berusaha untuk carik balik perasaan tu. Jadi dia perlu masa untuk fikir balik baik-baik.

Atau lebih malang ialah dia memang dah tanak kau dah dan dia cakap supaya kau perlahan-perlahan blah aja.

Selalu saya dengar orang cakap perkataan "kau ini sebagai rebound", macam mana boleh jadi dan apakah maksud sebenarnya.

Rebound ini macam kau sebagai orang sekejap untuk lupa. Orang sebagai rebound ini sifatnya berlawanan dengan perangai ex lamanya. Sebab masa itu orang yang mencari rebound ini kurang appreciate dengan kualiti yang ada tapi lebih melihat kepada keburukan.
sebab itu dia selalu kejap je. Sebab nanti dia baru sedar.

Aku tak puas hati bila orang cakap lelaki normal banyak awek dan perempuan macam tak diterima bila banyak lelaki. Apesal eh orang cakap macam tu?

Dari sudut pandangan ikhlas aku, bila ianya tiada kena mengena dengan aku, kalau aku tengok lelaki dan perempuan lain yang tiada kena mengena dengan aku. Kalau aku dengar lelaki pasang dua aku rasa itu mungkin tiada perasaan melainkan rasa kasihan terhadap perempuan tu. Kalau perempuan yang pasang dua aku rasa benci dan menyampah gila.

Sebab lelaki itu sifatnya memang macam tu. Nafsu mereka diluahkan. Perempuan sifatnya lain. Nafsu disimpan. Kalau perempuan meluahkan nafsu, sama macam lelaki. Aku rasa hancurlah semua orang.

Akhir kata?

Saya hanya mampu biarkan dan tengok.

Terima kasih.

6 carutan balas:

Tanpa Nama,  3 Februari 2010 pada 6:00 PTG  

hurm...
slalunye ppuan klu dia nak masa, maksudnye mmg dia dh muak or bosan or jemu..
dan penatt
penat dgn alasan yg sama, maaf yg disebabkan oleh kesalahan yg same dan bnda2 yg seerti dgn tu..contoh mcm janji2 yg x ditepati tp masih lg dilimpahkan dgn janji2 spt itu..

dan mmg dia nk masa tu utk cari blk syg dia kt laki tu...syg dah hilang byk...sbb tu nk masa utk cari blk..atau masa tu utk pk wajar ke x utk truskan lg hubungn tu..

-lea-
sori terpanjang plakk

chikleen 5 Februari 2010 pada 12:23 PG  

hmm..
knapa gf slalu sya slalu mintak break?-->knapa sya rasa jwpn anda adlh dr pengalaman sendiri?gf anda bmana?mungkin gf anda buleh jwb.

AkuKopiKauSiapa? 5 Februari 2010 pada 8:11 PG  

linda:
mane ada macam tu la..ini saje saje tulis je..

chikleen 8 Februari 2010 pada 1:52 PG  

ahahahahaha..
jgn cuak.sekdr soklan je.
cik gf: saja ngusik korang.

Tanpa Nama,  9 Februari 2010 pada 3:51 PG  

tapi ex boyfriend saya yang cakap macam ni :( ini tidak aci sebab dalam dunia rata-rata mengatakan wanita adalah punca segalanya sedangkan lelaki lagi xboleh blah. hehe ;D

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP