26.10.09

Kajian Sosial Mudah Akukopi


1. Tak logik untuk satu kumpulan keluar beramai-beramai dan semuanya akan mengalami sensasi keseronokan yang sama. Jumlah orang yang paling tinggi boleh berada dalam satu kumpulan rakan-rakan yang cuba bergembira bersama ialah 4 orang.. Kalau lebih, mesti ada seorang dua yang terpinggir. Selalu tengok kumpulan lelaki yang lepak sampai 20 orang dan kene salam setiap orang di meja makan? itu semua tak seronok pon.

2. Aku percaya, perangai manusia ber'pattern'. ada pattern.Dalam satu kumpulan tidak boleh ada pattern yang sama. Tak bagus. Tak lengkap.

3. Kesilapan gadis biasa untuk tarik perhatian ialah dengan menyakitkan hati lelaki. Sebagai contoh, untuk membuatkan lelaki tu layan dia, gadis tu buat-buat layan lelaki lain. Cara ni takkan berkesan, hanya merosakkan diri.

4. Cara untuk menguasai dunia ialah dengan mempelajari manusia dan dengan menggunakan kuasa bercakap dan menulis. dan bom.


5.Khas untuk lelaki, kalau pasangan kamu marah, tak kesah sangat, cuma jangan samapi dia mula bercerita pada lelaki lain.



6. Beza lelaki dan perempuan yang cerita masalah kat kaum berlawan ialah, lelaki cerita untuk tackle gadis, perempuan cerita mengundang peluang ditackle.



7. Selalu perasan, kalau nak buat jahat, beli nombor ekor, pergi rumah urut, minum arak, kalau dekat situ area cina atau india, kita tak rasa bersalah sangat. Padahal patutnya lagi malulah kan?

14 carutan balas:

kadri azmi 28 Oktober 2009 pada 8:55 PG  

lama aku folo blog ni..ni 1st time aku tgl komen, kata2 ko tu sume menarik2 belake..no 5 itu harus dijage baik2

Tanpa Nama,  28 Oktober 2009 pada 10:40 PG  

apa motif yg no 7 tuh? lelaki nak tackle, pompuan mengundang peluang ditackle? jadi?

AkuKopiKauSiapa? 28 Oktober 2009 pada 10:53 PG  

tanpa nama:
jadi untuk gadis berjaga-jaga tiap kali ada lelaki cerita masalah kat dia. dan kalau perempuan mencerita takut dia tak sedar dia mngundang diri ditackle.

Feeza Yusoff 28 Oktober 2009 pada 11:24 PG  

aku support no 6 tu. lagi2 bila BF aku selalu cakap, " kadang-kadang terasa juga nak mengadu kat perempuan sebab bukan semua benda boleh cakap dengan lelaki ". macamlah aku ni bukan perempuan -.-

QK 28 Oktober 2009 pada 7:54 PTG  

Saya kenal beberapa Muslims yang baik. Tapi, lebih ramai Muslims yang melakukan kejahatan.
Kata kawan Muslim saya, kiamat sudah hampir.

encikzamru 29 Oktober 2009 pada 1:40 PG  

cara untuk menguasai dunia adalah menjadi negara+ org yang paling kaya sesungguhnya kuasa wang mampu menukar falsafah jiwa jiwa yg kudus menghancurkan institus sebuah negara

Unknown 29 Oktober 2009 pada 6:06 PG  

hahaha.... semua statement ni benar2 belaka. Tiada yg benar melainkan yg benar jua...

No 3 - ni selalu terjadi. salah taktik la cik adik....

hahahaha.....

admin@blogdiloz.com 29 Oktober 2009 pada 6:23 PG  

#8 perempuan nak tunjuk cool mesti kuat mencarut dan melatah.

*kebanyakan.

Zuralimusa 29 Oktober 2009 pada 7:55 PTG  

klu perempuan mula bcerita kpd bestfriend lelaki dia yg baru mahu memegang title besfriend lelaki pertama takpe kan? mgkin takkan mengundang peluang untutk ditackle.

reverie 30 Oktober 2009 pada 9:57 PG  

no 4. itu amat menarik dan penting.

*Apsal random sangat setiap ayat.

JaJOL 30 Oktober 2009 pada 10:56 PG  

Point 1:
-beb... gua setuju beb... Aku memang faol kalau ada perjumpaan atau TT(teh tarik) yang melibatkan lebih 50 orang. Perlu salam dari meja ke meja, kerusi ke kerusi... Oh maaf... itu bukan aku... Aku tak cukup friendly mungkin...

Point 3:
-beb... ni lagi gua setuju beb... cuba untuk mendapatkan perhatian dengan menyakitkan hati pasangan. ini adalah teknik mendapatkan perhatian tercibai pada hemat aku. ntah dari tamadun purba mana dia cedok teknik tu pon aku tak tau... Serius beb.. aku stuju point ko ni... pasal dah & selalu kena kat aku... tepuk tangan =D>

Tanpa Nama,  31 Oktober 2009 pada 2:15 PG  

kita bakar sahaja rumah itu~!!
alululululu hongga hongga~~

Tanpa Nama,  31 Oktober 2009 pada 5:20 PTG  

no 6 tuh..btolla tuh

mmg sengal dorg ni kekadang..apada..kisah lama..tutop jela..mau lg nageh2 simpati..haiya.. bile dorg cite kisah lame..xpasai2 secara xlangsung dorg xsedar yg dorg sedang wat comparison between the new 1 ngan the old 1..apada..xelok ma..

klo aku,klo mamat tuh leh cte buruk psl awek dia..kompem klo aku yg jd x dia dia kutuk aku kaw2 nye..makanya...baik buruk seseorg ckupla smpi hayat percintaan korg..cmtu gak kaum hawa..jgn over sgt...berpada2..nk tackle pon..agak2 k...susa sgt ckp je trus terang.."aku nak kau..kau nak aku x"hahahahaha

AkuKopiKauSiapa? 1 November 2009 pada 10:43 PTG  

chu:
bestfriend lelaki pertma?? goodluck!

diloz:
dan cakap kuat.

reverie:
sebab tulis main hentam je kot.

100:
banayk sebab die cerita kisah lama..cuba carik post-post lama aku kalau rajin..aku rasa aku ada terangkan detail apesal diorang cerita kisah lama.

jajol:
haha..apa yang kena kat kau..kena kat semua orang lelaki.

buku kira kira a.k.a zamru:
banyak duit tapi bodoh tak guna jugak.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP