17.11.08

Tentang tarian shuffle 2




aku tidak suka clubbing, aku tidak suka orang di dalam kelab malam itu sendiri. apatah lagi untuk menyukai aktiviti yang dilakukan didalam. cakap la aku ketinggalan zaman. bagi aku tidak pergi ke kelab bukan bukti aku ketinggalan. jadi secara tak semenanya, aku benci shuffle, yang sudah menjadi ikutan hip muda mudi zaman sekarang, malahan, yang lebih menjengkelkan lagi apabila kelihatan kanak-kanak berumur bawah 12 tahun terkinja-kinja menghenjak lantai seperti bangsat. bagi aku itu bodoh. aku lebih rela melihat kanak-kanak belajar bermain gitar dari belajar menari shuffle dan sungguh berlagak di depan rakan-rakan.


dan yang lebih menjengkelkan lagi, tarian shuffle ini boleh dilihat di depan maybank di bukit bintang, atau di tepi jalanan. dan ramai pula yang mahu melihatnya. jika mahu menunjuk, biarlah betul-betul hebat, baru membuat seni di tepi jalan. janganlah setakat menghenjak kai ke lantai, memusingkan-musingkan topi sambil memegang kemaluan sudah mahu berseni di tepi jalan. seni itu tiada undang-undang tapi bagaimana jika ia menyakitkan mata dan hati?


Aku bukan anti kepada orang yang mahu belajar, aku sentiasa sokong kepada sesiapa yang mahu mencuba sesuatu benda yang baru. termasuk MELETAKKAN diri dalam kumpulan muzik , MEMEGANG SLR, MENGHENTAK kaki seperti hendak 'shuffle' atau MENIRU gossip girl. aku supportive orangnya. tetapi aku cuma benci jika anda berlagak. jika belajar sehingga hebat dan merendah diri. sumpah aku hormat kamu. aku mungkin cemburu. tapi percayalah, aku cemburu untuk memperbaiki diri aku.
konklusi
tarian shuffle ini FUCK!


14 carutan balas:

Nasir Haris 17 November 2008 pada 10:37 PG  

aku sokong kau 70%
lg 30 aku belum pasti
klu kau banding shuffler dgn rempit, aku akn pilih rempit as pilihan paling bangsat.
mungkin kau seorg yg cuba menghargai seni, maka terlihatlah pada mata kau mereka2 itu sungguh bangsat kerana mganggap seni itu mengarut. mereka hny ingin jd cool.
aku mengerti kerana mereka juga disekeliling aku. xsanggup pula aku ludahkn muka dorg.
tp mmg skt mata.
tp,
mungkin jgk dorg sedang belajar kenal "dunia". nnt bile dunia mereka cipta tu da pijak muka dorg, mungkin dorg akn sedar.insyaallah

AkuKopiKauSiapa? 17 November 2008 pada 5:23 PTG  

haha..
aku terlupa tentang rempit..
tapi itu aku anggap bidang permotoran yang aku tidak arif..
tetapi jika disentuh dari segi nilai kemasyarakatan..
aku juga katakan rempit bangsat..
kerana suka mengganggu ketenteraman ramai..

Ims Imahtul 18 November 2008 pada 8:27 PTG  

haha tepat doh! aku lemas tgk kalo kat gig2 ke, tepi jalan ke, atau kat park kt klcc tuh, jp lagi ada budak2 yg rasa dia cool buat shuffle kat tgh2 crowd.jijik doh!

~mademoiselle hana~,  19 November 2008 pada 10:44 PG  

MELETAKKAN diri dalam kumpulan muzik , MEMEGANG SLR, MENGHENTAK kaki seperti hendak 'shuffle' atau MENIRU gossip girl.

ya!aku suka yang itu!

Nasir Haris 19 November 2008 pada 10:54 PG  

bkn nk komen entri ni lg tp just nk gtau

blog ko ni rebellious sungguh. tp bgus! aku suka. jujur. at least jauh lebih baik dari blog2 tahi yg asek tulis,

"hari ni aku mkn eskem, pastu samdol curi, pastu aku terpijak tahi, pastu aku ngn samdol bercinta, pastu aku rindu die sgt, argh tolong aku..." babi!

tp aku mmg mcm bgus nk komen org. poyo. sesukahati dorg la nk tulis ape kn. hm, btul gk kn?

baik aku diam

*aggp komen ini tidak wujud*

AkuKopiKauSiapa? 19 November 2008 pada 6:57 PTG  

kepada hana :
saya pon suka yang tu..hahaha

kepada nasir :
urm..
aku tak kesah org nak tulis ape kat blog diorang..sbb 2 blog diorang..so aku takkan nak mengutuk pasal tu..aku hanya mengutuk yang aku tak puas hati je..

Hunn 4 Disember 2008 pada 9:48 PG  

Heyy, so what if ketinggalan zaman pun..
Heh.
HUHH, I totally hate "shufflers" dancing on streets. Can they like do it in their homes or maybe somewhere, not in the public!

amoi chantek 16 Disember 2008 pada 7:40 PG  

:D ko mcm bf aku la.. tak ske clubbing, takse arak, benci kaki minum! fuck shuffle!

kelam rider 22 Disember 2008 pada 9:47 PG  

hahaha... sumpah aku tersangat membenci tarian shuffle kerna aku rasa ia teramat poyo.. jika breakdance itu aku boleh terima lgi kerna tariannya mempunyai nilai2 seni yang tinggi dan bukan semua orang boleh melakukannya, bg aku shuffle ini kelihatan terlampau kelam kabot yakni lebih kelam kabot dari aku. aku kelam kabot yg menyeronokkan.. fuck shuffle!

budak kecik 8 Januari 2009 pada 9:40 PTG  

aku sangat tertarik terhadap ulasan yang kau berikan terhadap tarian shuffle.aku tidak nafikan kebanyakan remaja yang menggayakan tarian shuffle ini hanya menunjuk2. mereka menari bukan kerana semangat cintakan tarian itu sendiri, tetapi hanya ingin belagak 'cool'. aku sendiri jjik mlht mereka yg dbawah umur tekinja2 tanpa memahami apa yang mereka lakukan. namun begitu, pada pandangan aku,kita tidak seharusnya membenci tarian itu.bukan maksudku ingin menyebelahi mana2 pihak, tapi tarian itu jika diteliti konsep dan idea asalnya adalah merupakan satu bentuk eksperesi diri oleh sebahagian individu yang diadaptasikan dalam bentuk seni tarian.kita tidak boleh membenci seni kerana seni itu adalah kebebasan. namun begitu, aku sangat membenci jika melihat seni itu disalahgunakan seperti yang berlaku kepada tarian shuffle di negara ini dan muda-mudi yang mengikutinya.mereka yang merosakkan seni itu dan akuTIDAK MEMBENCI tarian shuffle, TETAPI MEMBENCI mereka yang mencemarinya.sekian.

kiki 2 Julai 2009 pada 6:40 PTG  

shuffle = salah satu budaya remaja malaysia

hahah sekarang dalam shopping ramai kot budak budak shuffle nie. da macam anak beruk da. pelbagai umur. pelbagai ketinggian. pelbagai rupa. pelbagai dress up. pelbagai gaya.

tapi semuanya MELAYU. hahah.

Tanpa Nama,  11 Oktober 2009 pada 6:07 PG  

MELETAKKAN diri dalam kumpulan muzik , MEMEGANG SLR, MENGHENTAK kaki seperti hendak 'shuffle' atau MENIRU gossip girl.

Ya, ini adalah AYAT yg sbnanya suara dr hati tp tdk tahu bagaimana nk luahkan, lalu anda muncul menjadi suara hati saya. hahah.
Lagi satu, memakai baju "shuffle itu seni" beramai-ramai. what the fuk

RUDI 27 Disember 2009 pada 3:06 PG  

ajk polis,rela n kementrian kbudayaan wat operasi...
tangkap bdk2 g shuffle n masuk kn dorg dlm kem bljr zapin, kuda kepang n sumazau..
bia bronggeng sampai pengsan..
stuju???
x...
tpulang..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP